Френската модна къща Chanel обяви във вторник, че Лина Наир – изпълнителен директор в Unilever, ще бъде новият ѝ глобален главен изпълнителен директор, избирайки ветеран в сектора на потребителските стоки да управлява една от най-големите групи за луксозни стоки в света, съобщава Ройтерс.
Кариерата на Наир в Unilever продължава 30 години, като последно е била директор на човешките ресурси и член на изпълнителната комисия на компанията.
Британка, родена в Индия, Наир е рядък външен избор за лидер на строго контролираната семейна модна къща, известна с костюмите си от туид, ръчни дамски чанти и емблематичния парфюм No. 5.
52-годишната Наир наследява поста от американката Морийн Чике, която беше с минало в модата и главен изпълнителен директор на Chanel в продължение на 9 години до началото на 2016 г.
Френският милиардер Ален Вертхаймер – 73-годишният собственик на Chanel заедно с брат си Жерар, бе поел поста на временен главен изпълнителен директор, като сега ще се прехвърли на ролята на глобален изпълнителен председател.
Chanel е основана през 1910 г. от модната легенда Габриел „Коко“ Шанел като бутик за шапки в Париж и се разраства, за да се превърне в синоним за френски шик.
Групата заяви, че Наир, която в Unilever управлява 150 хил. души, ще се присъедини към екипа в края на януари и ще бъде базирана в Лондон. От Chanel добавят, че новите назначения ще гарантират „дългосрочния ѝ успех като частна компания“.
Наемането на Наир, която се издига по професионалната стълбица в Unilever, започвайки от стажант в завод, се случва, докато модната индустрия е под натиск да покаже по-приобщаващ подход.
Под нейно наблюдение Unilever постигна равенство между половете в глобалното управление, се вижда от профила ѝ в Harper's Bazaar, публикуван миналия месец, който подчертава още ангажимента ѝ да се осигурява заплащане, гарантиращо жизнен минимум в цялата верига на доставки.
Наил е неизпълнителен член на борда и в британската телекомуникационна компания BT, а преди това е била неизпълнителен директор на отдела за бизнес, енергийна и индустриална стратегия в британското правителство.
Chanel яростно защитава независимостта си и започна да публикува финансовите си резултати едва през 2018 г. Компанията заяви през юли, че очаква да увеличи продажбите си с двуцифрен темп тази година спрямо предкризисната 2019 г., когато те възлязоха на 12,3 млрд. долара.
Анализаторът по луксозни стоки в Bernstein Лука Солца казва, че Chanel следва тенденция за привличане на топ изпълнителни мениджъри от индустрията за потребителски пакетирани стоки.
„Unilever и P&G са позиционирани като склад за управленци за сравнително младата индустрия на луксозните стоки“, казва той, посочвайки Антонио Белони, генерален мениджър на LVMH и бивш президент на Procter & Gamble в Европа, както и ръководителя на Estee Lauder Фабрицио Фреда, който също е ветеран от P&G.