Компанията за алкохолни напитки Remy Cointreau повиши прогнозата си за годишната печалба след по-добро от очакваното полугодие, което е било подкрепено от силното търсене на премиум коняк в Китай, САЩ и Европа. Това повиши цената на акциите до рекорден връх в четвъртък, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Ерик Вале заяви пред журналисти, че групата е отбелязала „окуражителен“ старт през третото тримесечие в Китай благодарение на силните продажби по време на онлайн събитието за пазаруване Ден на самотните сърца и фестивала в средата на есента.
Продажбите само около Деня на самотните сърца формират 10% от годишните продажби на Remy Cointreau в Китай.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau заяви, че сега очаква „много силен“ органичен растеж на текущата оперативна печалба за финансовата 2021/22 година. Преди това той очакваше „силен“ растеж“.
Освен това компанията остава уверена, че ще се представи по-добре на пазара на алкохолни напитки и потвърди прогнозата си за силен органичен ръст на годишните си продажби.
Пандемията от Covid-19 насочи още по-силно Remy към по-скъпия алкохол с цел да увеличи маржовете на печалба в дългосрочен план. Пандемията е пренасочила потребителите към премиуим напитки, потребление у дома, коктейли и електронна търговия, заяви Вале.
На искането на коментар за пазарната консенсусна оценка за органичен растеж на оперативната печалба от 24,7% и на ръст от 24,5% на продажбите Вале каза: „Доста комфортно се чувствам“ с оценката за продажбите, а тази за печалбата е „малко предпазлива“.
Акциите на Remy поскъпнаха с 8% сутринта, след като по-рано достигнаха рекорден връх от 204,20 евро за брой.
Заради по-високите разходи за маркетинг и комуникации и по-трудна база за сравнение през втората половина ръстът на годишната печалба ще се дължи единствено на растежа от първото полугодие, заяви групата.
Текущата оперативна печалба на Remy за шестте месеца до края на 20 септември е скочила със 104,5% на органична годишна база до 212,9 млн. евро. Това е над консенсусната оценка на 22 анализатори, анкетирани от компанията, за 168,1 млн. евро.
Оперативната печалба на подразделението за коняка Martin на Remy, което формира почти 90% от печалбата на групата, е стигнала 188,1 млн. евро, което е ръст от 101,9% на органична база.
Remy вече отчете органичен скок от 52% на продажбите за полугодието на годишна база. Това се дължи на силно възстановяване на баровете и ресторантите, след като ограниченията заради Covid-19 бяха облекчени в цял свят, а потреблението у дома остава устойчиво.