Компанията за спортни стоки Nike разкри, че е създала виртуален свят, моделиран като нейната централа, в гейминг платформата Roblox. По този начин компанията се превърна в един от първите големи брандове, който навлиза в метавселената, предава Ройтерс.
Дигиталното пространство, наречено Nikeland, позволява на играчите да обличат аватарите си със специални продукти на Nike и е безплатно за всички в Roblox.
Посетителите в момента могат да играят „Tag”, “Floor is Lava” и “Dodgeball” в платформата, която също така позволява на създателите на съдържание да проектират собствени миниигри.
Метавселената – популярна дума в технологичната индустрия, след като Facebook се преименува на Meta, е споделен виртуален свят, в който хората чрез свои аватари могат да общуват с други, да се наслаждават на концерти и дигитално пазаруване например.
Световният пазар, свързан с метавселената, се очаква да достигне 6,16 млрд. долара през 2021 г. и 41,62 млрд. долара до 2026 г., твърди компанията за пазарни проучвания Strategy Analytics.
„Nike създаде този свят по подобие на глобалната си централа и в потапящото 3D пространство на Roblox, надграждайки целта си да превърне спорта и игрите в начин на живот“, коментира производителят на спортни стоки.
В Nikeland посетителите могат да използват акселерометрите на мобилните си устройства, за да прехвърлят офлайн движения в онлайн игра, а това ще позволи реално движение в дигиталното пространство.