Най-големият концертен промоутър в света Live Nation Entertainment се е завърнал към печалбата през последното тримесечие, след две години на загуба, а като причина за това посочва завръщането на летните концерти след блокадите заради Covid-19, пише Bloomberg.
Коригираната печалба е достигнала 305,7 млн. долара през третото тримесечие, заяви Live Nation. Компанията генерира загуба в размер на 319,2 млн. долара година по-рано. Анализатори прогнозираха 204,9 млн. долара. Приходите са нараснали до 2,7 млрд. долара, спрямо 2,12 млрд. долара, очаквани от Wall Street.
Която смята Liberty Media на медийния милиардер Джон Малоун за своя основен инвеститор, почти беше спряла дейност преди година. По това време регистрира едва 184 млн. приходи. Всичко това се промени с разхлабването на рестрикциите, наложени заради Covid-19, и с връщането на летните музикални фестивали. Сега компанията разпродава събития по-бързо от всякога.
По-високите цени на билети са отговорни за по-голямата част от растежа. Live Nation продава повече премиум билети и повиши цените на VIP билетите. Амфитеатралните шоута и големите фестивали са достигнали двуцифрен растеж спрямо 2019 г. Разходите на фен за храна, напитки и мърчъндайз са се увеличили с повече от 20% спрямо нивата отпреди две години
Съединените щати и Великобритания са основните пазари, на които бизнесът се е възстановил. Музиката на живо няма да се завърне в Латинска Америка или Азия поне до средата на следващата година.
Бизнесът Ticketmaster е генерирал най-голяма си печалба до момента, а общите продажби на билети за големи концерти са нараснали с 10% спрямо нивата отпреди пандемията, през 2019 г. Продажбите на билети са водещ индикатор за бъдещите приходи от концерти. Live Nation прогнозира, че ходенето по такива събития ще се върне до нивата преди Covid през 2022 г.