Собственикът на повечето магазини Ikea в света Ingka Group дава на над 170 хил. служители еднократен бонус, защото са помогнали за ускоряването на онлайн продажбите по време на пандемията от COVID-19, предава Bloomberg.
Компанията отчита, че делът на онлайн продажбите ѝ, които са донесли приходи от 37,4 млрд. евро през фискалната 2021 г., се е увеличил до 30% спрямо 18% година по-рано. Ръстът и усилията на служителите да приспособят бързо магазините с въвеждането на мерки за безопасност срещу COVID-19 е причина общо над 110 млн. евро да бъдат разпределени сред служителите в цял свят, съобщи компанията в петък.
Средният бонус на служител не се разкрива, но той ще се основава на дела на всяка страна в общите разходи за заплати и ще бъде изплатен през януари.
Ikea не е първата компания за търговия на дребно, която възнаграждава служителите си за работата им на позиции на предна линия с по-голям риск от зараза с COVID по време на пандемията. Повечето от големите вериги магазини за хранителни стоки във Великобритания като Tesco, J Sainsbury и Asda Stores вече увеличиха бонусите за служителите.
Миналия април Wm Morrison Supermarkets, четвъртата по големина верига за хранителни стоки във Великобритания утрои годишния бонус за служителите, които получиха малко над 1000 паунда (1380 долара) спрямо средно около 350 паунда предходната година.
В САЩ Walmart плати поредица от бонуси, свързани с пандемията от началото на 2020 г. на служители, които са помогнали със зареждането на рафтовете и доставянето на онлайн поръчки и са обслужвали клиенти по време на пандемията.
Шведската компания Ingka оперира магазини за мебели на 32 пазара. Тя е отворила 25 нови обекта по време на финансовата година, а инвестиционното ѝ подразделение съобщи по-рано тази седмица планове за закупуване на култова седеметажна сграда на Oxford Street в Лондон за около 500 млн. долара.
Там ще се намира един от по-малките магазини на Ikea с формат, насочен към купувачи с по-малки възможности да пътуват до големите магазини в покрайнините на града, с които шведската компания за търговия на дребно е известна.
„Физическите ни магазини, големи и малки, винаги ще са основна част от преживяването Ikea“, смята Питър Джелкъби, мениджър на Ikea за Великобритания и Ирландия.
Преди климатичната конференция COP26 в Глазгоу Ikea постави началото на новите „магазини за устойчив живот“ във Великобритания в четвъртък с цел да помага на купувачите, които искат да се борят с климатичните промени. „Магазините в магазини“ ще показват продукти, които могат да помогнат на потребителите да използват по-малко енергия и вода и да намаляват еднократната употреба.