IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ограниченията в Китай удариха продажбите на Starbucks

Вълната от нови случаи на Covid-19 в страната затвори кафенетата в няколко големи града и засенчи силното представяне на бизнеса в САЩ

11:13 | 29.10.21 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Американската верига кафенета Starbucks не успя да отговори на оценките за продажбите за тримесечието, тъй като вълната от нови случаи на Covid-19 в Китай затвори кафенетата в няколко големи града и засенчи силното представяне на бизнеса в САЩ, съобщава Ройтерс.

Последните блокади за ограничаване разпространяването на делта варианта на най-големия пазар за растеж на Starbucks – Китай, удариха бизнеса и на няколко други вериги, включително Yum China Holdings.

Веригата отбеляза спад от 7% на сравнимите продажби в Китай за четвъртото тримесечие на годишна база, оставайки под собствената си прогноза от нулев растеж. В същото време в САЩ компанията отчита скок от 22%.

Starbucks прогнозира, че световният ръст на сравнимите продажби ще бъде между 7 и 9% през текущата фискална 2022 г.

Акциите на компанията поевтиняха с над 4% в следпазарната търговия.

Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън обаче смята, че по-високите цени, по-високите заплати, разработването на нови кафенета, автоматизирането им, оборудването за по-бързо приготвяне на поръчките и други инвестиции ще помогнат на компанията да надвие конкурентите си и да повиши оперативния марж до целта от 18-19% за фискалната 2023 г.

Сега е моментът да вземем този пазарен дял, който знаем, че можем да вземем и това спечелване ще е трайно“, каза Джосън в конферентен разговор.

Компанията заяви, че ще отвори 2000 нови локации нетно в глобален план през фискалната 2022 г. спрямо 1173 през 2021 г., като 75% от тях ще бъде извън САЩ.

Джонсън обаче отказа да каже колко точно Starbucks ще увеличи цените на продуктите си.

Веригата ще инвестира и в оборудване – например фурни за затопляне и системи за студено варене – за да ускори дейността си и да позволи на служителите да изпълняват и други задачи.

Веригата се ангажира и с обратно изкупуване на акции и дивиденти за 20 млрд. долара през следващите три години.

Според анализаторите натискът в Китай ще бъде временен, тъй като ограниченията биват облекчавани, а Starbucks отваря нови кафенета във втората по големина икономика в света, за да подкрепи растежа.

Международните сравними продажби са се увеличили със 17% през тримесечието до 3 октомври на годишна база спрямо средната оценка на анализаторите за ръст от 18,5%, показват данни на Refinitiv.

Печалбата на компанията на коригирана база възлиза на 1 долар на акция – с малко надвишавайки оценките за 99 цента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:52 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още