Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard обяви, че очаква ръстът на продажбите да продължи и през фискалната 2022 г., макар че може да се забави леко. Силното търсене в Китай, САЩ и Индия са помогнали на компанията да задмине прогнозите си с растеж от 20% през първото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Pernod – вторият по големина производител на алкохолни напитки в света след Diageo, заяви, че потреблението от хората, останали у дома заради пандемията, остава устойчиво, а отварянето на баровете и ресторантите също предлага известна подкрепа. Пътуванията все още не са силни, но компанията все пак е спечелила през тримесечието заради слабата база за сравнение.
Фискалната година на Pernod Ricard започна на 1 юли.
„Очакваме добрият ръст на продажбите да продължи до края на фискалната 2022 г., макар че леко ще се забави спрямо първото тримесечие. Ще продължим да прилагаме стратегията си, най-вече с ускоряване на дигиталната ни трансформация и реинвестиране, за да уловим сегашни и бъдещи възможности за растеж“, заяви председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар.
През фискалната 2022 г. Pernod Ricard ще инвестира значително в реклама и промоции и в структурни разходи и ще осъществи половината от вече обявената програма за обратно изкупуване на акции за 500 млн. евро през първата половина.
За първото тримесечие, приключило на 30 септември, Pernod, която притежава коняка Martell, шампанското Mumm и водка Absolut, отчете продажби от 2,718 млрд. евро при годишен ръст от 20%. Пазарът очакваше растежа да е от 15,7%.
Силният старт на годината се отразява в 9-процентния скок на продажбите в САЩ – най-големия пазар на Pernod Ricard, с добро зареждане преди празничния сезон и възстановяване на търсенето на уиски Jameson, след като баровете и ресторантите отново започнаха работа.
В Китай продажбите са се увеличили с 22% в резултат на търсенето по време на националния есенен фестивал и по-високите цени на коняка Martell. Китай допринася с около 9% за продажбите на Pernod и е вторият по големина пазар.
Глобалните продажби при пътуванията са се увеличили с 55% на годишна база, завръщайки се към растеж във всички региони и възползвайки се от много благоприятната база за сравнение.