Domino’s Pizza отчете изненадващ спад на приходите от продажби в търговските ѝ обекти, отворени от поне година. Компанията сигнализира за по-голямо от очакваното забавяне на търсенето на доставки, след като потребителите започнаха да се отдръпват от навиците си за поръчки на храна по време на пандемията, предава Ройтерс.
Акциите на базираната в Мичиган компания понижиха стойността си с 6% преди началото на борсовата сесия в САЩ. Това се случи, след като Domino’s обяви 1,9% спад на приходите от продажби в обектите, отворени от поне година в Съединените щати. Прогнозата беше за 1,89% повишение, сочат данни на Refinitiv. Година по-рано показателят записа 17,5% ръст.
С премахването на ограниченията, свързани с Covid-19, американците, които прекараха последната година поръчвайки за вкъщи, започнаха да посещават ресторанти. Това забави растежа на продажбите на Domino’s, чийто основен бизнес е свързан с доставки и поръчки за вкъщи.
В допълнение към тези проблеми, компанията се бори с недостига на работна ръка в Съединените щати, който също заплашва бизнеса на веригите за бързо хранен. Липсата на кадри накара много ресторанти да работят с по-малко работно време или с по-малък капацитет.
Общите приходи на Domino’s са нараснали до 998 млн. долара през третото тримесечие спрямо 967,7 млн. долара година по-рано. Анализаторите прогнозираха 1,04 млрд. долара по данни на Refinitiv.