Компанията за онлайн поръчки и доставки на храна Just Eat Takeaway.com заяви, че поръчките ѝ са се увеличили с 25% до 266 млн. през третото тримесечие, като най-слаб е растежът в Съединените щати, предава Ройтерс.
Общият брой е малко по-лош от очаквания от анализаторите на ING, които прогнозираха 35% ръст на поръчките спрямо година по-рано до 287 млн.
Растежът във Великобритания, най-големия пазар на компанията, е достигнал 51%, но този в САЩ, втория по големина пазар на фирмата, е едва 3%.
„Въпреки че по-голямата част от света се завръща към живота преди пандемията, нашият растеж за третото тримесечие на 2021 г. остана силен. Just Eat Takeaway.com е добре позиционирана за есента и зимата – традиционният ни сезон на растеж“, коментира главният изпълнителен директор Итсе Гроен.
През юни Takeaway завърши придобиването за 7,3 млрд. долара на американския си конкурент GrubHub, а миналата седмица главният изпълнителен директор на GrubHub Мат Малоуни заяви, че възнамерява да се оттегли през декември.
Във връзка с представянето в САЩ Just Eat Takeaway заяви, че е започнала „програма за подобрения, която насочва фокуса на компанията към силните страни на GrubHub”.
През август GrubHub се сблъска с проблеми в Ню Йорк, най-големия ѝ пазар в САЩ, след като бяха ограничени комисионите, които тя и конкурентните компании могат да прибират от ресторантите, използващи техните платформи – до 15% от поръчката за храна на доставка.
Takeaway се конкурира с Uber Eats и Door Dash в Съединените щати, както и с Deliveroo и Delivery Hero в Европа.
Днес компанията потвърди годишната си прогноза за коригирана загуба от 1-1,5% при 28,30 млрд. евро брутен обем на трансакциите за 2021 г., или загуба от 280-380 млн. евро.
През август Takeaway отчете оперативна печалба (EBITDA) от 190 млн. евро за първото полугодие, но заяви, че очаква сумата да нарасне през втората половина на годината.
Акциите на компанията приключиха търговията на цена от 64,98 евро за брой. От началото на годината стойността им се е свила с 30%.