Отложен маркетинг
Отлагането на представянето на книга може да означава промяна на програмата или дори отмяна на книжни турнета, което ще даде на потребителите по-малко време да я открият по време на Коледното пазаруване. Други книги могат да станат жертви на собствения си успех. Малко вероятно е втори издания на заглавия, които се разпродават още при първия си печат – знак за тяхната популярност – да пристигнат преди Коледа.
Някои издателски къщи плащат четири пъти повече от стандартното, за да си осигурят контейнеровози, казва Махони. Освен задръстените пристанища недостигът на камиони забавя превоза на книги между складове. А служителите в складовете са с положителни тестове за Covid-19, което допълнително удължава забавянията, казва Синди Рейтън, президент по продажбите в Bookazine – търговец на едро, който доставя книги на книжарници, библиотеки и образователни институции в цял свят.
„Насърчаваме всички, казвайки им „Не чакайте. Купувайте сега“, казва тя.
Книгите се завръщат
Много индустрии са засегнати от проблеми във веригите на доставка – от полупроводници до велосипеди. Но проблемът пред книжната индустрия се влоши от изненадващо развитие: устойчивостта на печатните книги. През последното десетилетие няколко американски печатници затвориха заради липсата на търсене, затова сега индустрията разчита силно на печатници извън страната.
В същото време продажбите на печатни книги растат, подхранени от читатели, зажаднели за нещо, което да ги разсейва по време на пандемията, и от възхода на #BookTok – популярен канал в TikTok с препоръки за книги. Между януари и август над 500 млн. печатни книги са били продадени в САЩ, което е с 50 млн. повече спрямо година по-рано, сочи анализаторът NPD Books.
“Всички бяха убедени, че физическите книги са мъртви“, казва Рейтън. „Но физическата книга не е била по-добре от Библията на Гутенберг насам“.
Засега индустрията няма много какво да направи, освен да призовава клиентите да правят предварителни поръчки. Американската асоциация на книжарите разпространява послания от рода на „октомври е новият декември“ и „пазарувай рано, пазарувай местно“.
В дългосрочен план издателите търсят начини да намалят зависимостта си от глобалната верига на доставки, например печатайки в по-малко цветове, за да могат да използват печатници в САЩ и Канада.
За потребителите, купуващи книгите като Коледен подарък, решението може би е просто да вземат друго заглавие.
„Ако липсва това, което искате, говорете с книжаря“, казва Алекс Слейтър, литературен агент в Trident Media Group. “Те са по-добри от всеки един алгоритъм в препоръките си за друга книга, която можете да харесате“.
преди 3 години Де да можеше американеца да работи за по 2.24лв. на ден като китаеца там щяхме да поръчваме всичко. Ама демократическата партия в САЩ не се справя така добре с пролетариата като посестримата си ККП в Китай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хахаха, не може... печатницата е заета до Коледа с поръчки от ФЕД! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ми печатайте в Щатите. Тая вашата лакомия край няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар