IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Без пътувания навън китайците похарчиха милиони за луксозни стоки в Хайнан

Продажбите в островната провинция по време на Националните празници са нарасналите четирикратно спрямо 2019 г.

11:49 | 08.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Китайските потребители отвориха портфейлите си за пазар по време на едноседмичните национални празници, които приключиха в четвъртък, макар че данните за пътуванията бележат спад в сравнение с миналата година, пише CNBC.

Продажбите в девет безмитни магазина в южната островна провинция Хайнан са достигнали 1,64 млрд. юана (252,3 млн. долара) от 1 до 6 октомври, посочват държавните медии. Това представлява ръст от 75% спрямо същия период на 2020 г. и скок от забележителните 359% спрямо периода през 2019 г., показват данните.

Хайнан се превърна в популярна дестинация за китайските потребители, които преди пандемията пътуваха извън страната, за да купуват луксозни стоки.

Пандемията все пак е натежала и на тазгодишните национални празници, известни като „Златната седмица“ в Китай. Исторически това е популярно време за пътувания, тъй като е един от двата дълги празници в страна, където работниците рядко имат отпуск.

Политиката на „нулева толерантност“ на Пекин към контрола на пандемията обаче означава, че строгото проследяване на контактите и блокиращите мерки могат да ограничат пътуванията без предупреждение – както се случи тази седмица за туристите в Синдзян. В същото време някои училища в Пекин насърчиха учениците и учителите да останат в столицата за празниците.

Туристическите разходи в размер на 389,1 млрд. юана (60 млрд. долара) от 1 до 7 октомври са равни само на около 60% от нивото през 2019 г. и са с 4,7% под тези за периода през 2020 г., сочат данни на китайското министерство на културата и туризма.

Туристическите пътувания са достигнали 515 милионa по време на едноседмичните празници тази година – около 70% от нивата през 2019 г. и с 1,5% по-малко от тези през 2020 г., заявиха от министерството.

Китайският сайт за резервации за пътувания Trip.com заяви, че Пекин е задминал Шанхай като най-популярна дестинация благодарение на наскоро открития курорт на Universal Studios в покрайнините на столицата.

Резервациите за коли под наем в страната по време на празниците тази година са се увеличили с 43% спрямо същия период на 2019 г., посочват от Trip.com. Данните сочат още, че средните цени на еднопосочните самолетни билети са нараснали със 7% спрямо година по-рано до 821 юана (127 долара).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още