Производителят на шоколадовите барчета Lion Nestle заяви, че изпитва известни проблеми с веригата на доставки преди Коледните празници. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Шнайдер обаче казва за ВВС, че се работи здраво, за да се гарантира, че всички продукти ще се озоват в магазините тази зима.
Редица сектори имат проблеми с веригите на доставки във Великобритания заради хроничен недостиг на шофьори на камиони, припомня медията. Факторите, включващи световни затруднения с превоза, също изиграват своята роля.
„Подобно на други бизнеси виждаме недостиг в работната ръка и някои транспортни проблеми, но е топ приоритет на британския ни екип да работим конструктивно с търговците на дребно, за да успеем с доставките“, каза още той.
Среща за климата
Nestle, която прави още шоколадите Aero и KitKat, е най-големият производител на млечни продукти в света и работи със стотици хиляди земеделци в цял свят, отглеждащи милиони крави.
Преди голямата среща по климата в Глазгоу следващия месец Шнайдер бе във Великобритания, за да представи нова серия от безмлечни растителни алтернативи на млечните и шоколадовите продукти на компанията в опит тя да намали допълнително емисиите си парникови газове.
Земеделието допринася за 20% от световните емисии от парникови газове, а метанът, отделян от кравите, е основен фактор. Заедно с новите безмлечни продукти Nestle разработва и нови видове фуражи за говеда, които водят до по-малко отделен метан на произведен литър мляко.
Търговска реалност
Шнайдер признава, че компанията отговаря и на търговската реалност на пазара, където потребителите – особено по-младите и заможните – се пренасочват от млечните продукти към овесени и соеви алтернативи.
„Смятаме, че по-малкото месо и млечни продукти са добре за планетата, но и за диетата и за здравето, това е и голяма търговска възможност“, казва Шнайдер.
Според него тези алтернативни продукти ще струват повече от млечните си еквиваленти на първо време, но цената им с времето ще спадне.
„Първата част е винаги малко по-скъпа, това е препятствие, което трябва да прескочиш, и после в един момент се намесват икономиите от мащаба, правейки продуктите по-достъпни, както видяхме при електрическите автомобили. Някои потребители са готови да платят повече сега за продукти, които проправят пътя към това“, допълва той.