IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

AB InBev обмисля продажбата на някои от германските си марки бира

С хода компанията цели да се раздели с по-малко печелившите си бизнеси и да ограничи дълга

13:58 | 05.10.21 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Главният изпълнителен директор на най-голямата пивоварна компания в света Anheuser-Busch InBev Мишел Дукерис обмисля продажбата на някои от германските си брандове бира, които притежава от десетилетия, с което цели да се раздели с по-малко печелившите си бизнеси и да ограничи дълга, предава Bloomberg.

Компанията проучва продажбата на марките Franziskaner Weissbier, Hasseroeder и Spaten, а портфолиото може да достигне 1 млрд. евро, казват запознати източници, поискали анонимност заради конфиденциалност на информацията.

Отдалечаване от страната най-голям производител на бира в Европа ще сигнализира, че Дукерис, който заема поста от три месеца, ускорява усилията за префокусиране на бизнеса на фона на търсенето на по-нови напитки като алкохолни газирани напитки (тип радлери). Свиването на присъствието на производителя на Budweiser в германския пазар на бира ще му помогне да намали и дълга си, натрупан чрез серия придобивания от предшественика на Дукерис – Карлос Брито, включително покупката за 100 млрд. долара на британския пивовар SABMiller през 2016 г.

Служителите на AB InBev в Германия наброяват 2000 души в Германия – пазар, формиран от хиляди малки регионални брандове, борещи се за дял на местния пазар. Компанията, която притежава и пивоварната на Beck’s в Бремен, смята, че германските марки са много по-малко износими в сравнение с по-големи брандове като белгийската Stella Artois.

Макар че Германия произвежда около четвърт от всички бири на континента, тя изнася по-малко от напитката от Нидерландия и Белгия, сочат данни на Европейската комисия.

Дукерис наскоро заяви, че в алкохолната индустрия предстои „голяма революция“, като над 60% от ръста се дължи на напитки отвъд бирата. Той иска да защити AB InBev срещу застой в производството на бира, фокусирайки се върху по-новите коктейли в кенчета Cutwater Spirits, вино в кенове, платформи за електронна търговия и брандове енергийни напитки.

Най-големият пивовар в света работи със съветник, докато проучва възможностите си, казват източниците. Обсъжданията продължават и не е сигурно дали AB InBev ще реши да продължи с продажбата на германските брандове, допълват те.

„Непрекъснато оценяваме опциите си да оптимизираме бизнеса си и да стимулираме растежа“, казва говорител на компанията в изявление по имейл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още