Двата най-големи рекламодателя в света Unilever и Procter & Gamble се опитват да достигнат по-младата аудитория, преразпределяйки част от разходите си за 2021 г. от традиционната телевизия към видео игрите, стрийминг услугите и медийни програми, управлявани от търговци на дребно като Walmart и Tesco.
Докато продължават да разглеждат бюджетите си за дигитална реклама и да се опитват да се харесат на по-младите потребители – които по време на пандемията се насочиха към конзоли като Nintendo Switch и продукциите на Netflix – двата гиганта се обръщат към популярни услуги като Hulu и HBO Max и игри като Fortnite и Animal Crossing, пише Ройтерс.
Потребители от всякаква възраст избягваха магазините на големите търговци на дребно и предпочитаха онлайн пазаруването. След ръст от 25,7% през 2020 г. световните онлайн продажби се очаква да се повишат до 4,92 трлн. долара през 2021 г., сочат данни на eMarketer.
Unilever “преосмисля“ как харчи бюджета си за реклама, след като продължителната пандемия ускори промяната в начина, по който хората пазаруват и се забавляват, казва за Ройтерс изпълнителният вицепрезидент за глобалните медии в Unilever Луис ди Комо. Според него дигиталният маркетинг в Unilever, която произвежда сладоледа Ben & Jerry и сапуните Dove, сега формират около 45% от общия медиен бюджет спрямо 40% преди пандемията.
Според представител на P&G, която произвежда праховете Tide и самобръсначките Gillette, нейните „планове се развиват“, за да достигне хората „там, където са – включително на места като стрийминг и игри“.
„Изглежда малко по-рисково – имам предвид, че това е метод тип „да пробваме и да видим“ към момента“, казва Елизабет Марстен, старши директор в компанията за маркетинг данни Tinuiti. “Но в същото време – как ще разбереш, ако не опиташ. Трябва да стигнеш там, където са хората, а 20-годишните нямат кабелна телевизия“.
2,7 милиарда геймъри
Общият маркетинг бюджет на Unilever е 7,5 млрд. евро. Ди Комо отказва да представи данни каква част от тези средства отиват към медии, но казва, че компанията заделя „много повече“ за платформи, рекламиращи електронна търговия в допълнение на гейминг и стрийминг платформи.
„Инвестираме в медии за търговия на дребно. Не само в чисти играчи като Amazon, но и – когато се замислите за многоканални – играчи като Walmart, Tesco, Target, Carrefour, които също се превръщат в медийни компании“, допълва той.
Unilever освен това брандира и нови продукти, за да се харесат на хора, които са гледали чрез стрийминг повече телевизия и филми по време на пандемията.
Според компанията за данни Newzoo в цял свят има повече от 2,7 млрд. геймъри, а размерът на пазара на видео игри ще задмине 200 млрд. долара до 2023 г.
Във Великобритания брандът с дезодоранти на Unilever Axe спонсорира редица водещи геймъри. В Китай, който допринася за около 6% от общите продажби, Ди Комо казва, че компанията подкрепя известни личности и лиги от електронните спортове, които все по-бързо печелят популярност сред младото поколение в Азия. Компанията спонсорира и документален филм на Apple TV+, посветен на бащинството, чрез бранда си Dove Men + Care.
P&G пък поддържа отношения с играта Animal Crossing чрез бранда си женски самобръсначки Vemus. Компанията казва за Ройтерс, че е измерила 1 млрд. импресии, когато е създала герои в играта с повече типове кожа, включително с лунички, акне, целулит, стрии и дори псориазис.