Френската компания за алкохолни напитки Pernod Ricard придобива Whiskey Exchange – ход, който превръща производителя на водка Absolut и рома Havana Club в един от най-големите онлайн търговци в индустрията, пише Bloomberg.
“Това, за което наистина се вълнувам, е, че това е водещата, най-печелившата платформа в Европа“, коментира главният изпълнителен директор на Pernod Ricard Александър Рикар. Той е потвърдил новината за придобиването пред Bloomberg, след като от медията са поискали коментар за сделката.
Сукиндер и Раджбир Синг, които основават Whisky Exchange през 1999 г., ще останат начело на бизнеса, който ще работи като независимо звено. Рикар отказва да разкрие финансовите условия на споразумението.
Придобиването отразява нарастващото значение на онлайн продажбите на алкохолни напитки, след като наложените заради пандемията блокади доведоха до промяна в потребителското поведение. По-рано тази година Uber Technologies придоби стартъпа за доставки на напитки Drizly за 1,1 млрд. долара, а производителят на Aperol – Davide Campari-Milano, създаде съвместно предприятие за продажба на алкохол заедно с едно от подразделенията на LVMH.
Whiskey Exchange, която е най-известна с уебсайта си, управлява и три физически магазина в Лондон. Тя предлага разнообразие от близо 4000 марки скоч, уиски и бърбън, както и коняк, джин, ром и текила от повече от 30 държави. Това я прави един от най-големите бизнеси за онлайн продажби, фокусирани в спиртните напитки и конкурент на по-големи доставчици като Amazon.com.
Сделката ще даде на Pernod Ricard достъп до множество данни в реално време за потребителското търсене на конкретни категории алкохолни напитки и кои марки са по-харесвани, твърди Рикар. Онлайн продажбите на френската компания нараснаха с 63% миналата година, но все носят по-малко от 5% от приходите на групата.
Компанията майка на Whisky Exchange е реализирала продажби за 72 млн. паунда (98,4 млн. долара) през 2020 г., сочат документи на фирмата.