Възраждането на индустрията за диаманти не показва никакви признаци на забавяне. De Beers отчете най-голямата си продажба на скъпоценни камъни от февруари, тъй като потребителите продължават да купуват бижута, пише Bloomberg.
De Beers, която е собственост на Anglo American, заяви, че е продала необработени диаманти за 515 млн. долара – най-голямата сума за тази част от годината от 2016 г. В момента компанията е напът да запише най-добрата си година от 2018 г. насам.
Въпреки че първоначално беше силно засегната от пандемията, индустрията за диаманти се оказа сред по-устойчивите. Затворените у дома потребители продължават да купуват скъпоценни камъни, вместо да отделят средства за луксозни пътувания, които не са опция поради ограниченията заради коронавируса. Това търсене продължи с отварянето на световната икономика, като продажбите се оказаха особено добри на ключови пазари като САЩ и Китай.
Миналата седмица Signet Jewelers повиши годишната прогноза за приходите си след повишение на продажбите, въпреки че предупреди, че очаква пренасочване от разходите за бижута, тъй като икономическото възстановяване продължава.
De Beers, която агресивно повишава цената на необработените диаманти през по-голямата част от годината, задържа повечето цени стабилни при последната продажба. Някои купувачи започнаха да изразяват опасения, че скокът на цените на De Beers и на конкурентната АК "Алроса" е стигнал твърде далеч, особено след като цените на обработените скъпоценни камъни трябва да са още по-високи.