Производителят на продукти за грижа за косата Olaplex Holdings е подал документи за първично публично предлагане (IPO). Това е втората потребителска марка, подкрепена от фирмата за частен капитал Advent International, която дава такава заявка само в рамките на няколко часа, съобщава Bloomberg.
В документите, подадени пред Комисията по ценните книжа и борсите Olaplex посочва като 100 млн. долара като размер на предлагането – сума, която ще се промени, след като условията по продажбата бъдат установени.
По-рано в петък подкрепената от Advent компания Sovos Brands Inc., също обави плановете си за IPO.
Advent се цели в оценка от най-малко 1,5 млрд. долара за Olaplex, съобщи Bloomberg по-рано през юни. Всички акции в IPO-то ще бъдат продадени от настоящи инвеститори, без компанията да получава нищо от приходите. Advent ще продължи да контролира компанията след листването, става ясно още от документите.
По данни на базираната в Санта Барбара Olaplex продажбите ѝ са нараснали значително през първата половина на 2021 г. спрямо предходната година. Компанията отчете печалба от 95 млн. долара при натни продажби от 270 млн. долара за първото полугодие на тази година. За сравнение през същия период на 2020 г. налице беше нетна загуба от 22 млн. долара при около 100 млн. долара продажби.
Основаният през 2014 г. производител на шампоани и балсами бе купен от Advent в края на 2019 г., но не бяха разкрити условията по сделката. Компанията избра Дзюъ Уонг за главен изпълнителен директор, бе съобщено през януари 2020 г. Уонг заема същата длъжност и в компанията за грижа за кожата и косата Moroccanoil.
Акциите на компанията ще се търгуват под символа OLPX.