Германският производител на спортни стоки Adidas AG се съгласи да продаде изпадналия във финансови затруднения бранд Reebok на Authentic Brands Group Inc. за до 2,1 млрд. евро, съобщава Bloomberg.
Очаква се сделката да приключи през първото тримесечие на 2022 г.
Главният изпълнителен директор на Authentic Brands Джейми Салтър заяви, че сделката е „важен етап“ в растежа на компанията. „Ние се ангажираме да запазим целостта, иновациите и ценностите на Reebok“, добавя той.
Authentic Brands, която наскоро подаде заявка за първично публично предлагане (IPO)в САЩ, вече е придобила повече от 30 различни компании, включително активи, изпаднали в несъстоятелност като Barneys New York и Brooks Brothers.
По-рано тази година Authentic Brands купи Eddie Bauer чрез Sparc Group, съвместното ѝ предприятие със Simon Property Group.
Authentic, чиито портфейлни компании включват също Forever 21 и Sports Illustrated, придобива колекция от марки от PVH Corp., които включват Izod и Van Heusen.
Решението за продажбата на Reebok беше взето като част от новата петгодишна стратегия, която Adidas представи през март. Фирмата купи американския бранд преди 15 години в опит да разшири обхвата си на вътрешния пазар на Nike. По това време Reebok имаше договори с Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига.
Сделката няма да промени финансовите перспективи на Adidas за тази година или обявените ѝ дългосрочни цели, обявиха от компанията. По-голямата част от паричните постъпления ще бъдат разпределени между акционерите.
По-рано този месец Adidas повиши прогнозата за годишните си приходи и рентабилността си като заяви, че търсенето в Китай е започнало да се възстановява след призивите за бойкот, отправени през март. Компанията твърди, че се надява скоро да може да възстанови производството си във Виетнам.
Приходите на Adidas за второто тримесечие са скочили с 52% до 5,077 млрд. евро, а оперативната печалба е достигнала 543 млн. евро, над средната прогноза на анализаторите.