Procter & Gamble прогнозира по-висока основна печалба за годината, въпреки предупреждението за близо 2 млрд. долара удар от по-високите разходи за транспорт и суровини. Това се случва в момент, в който гигантът за потребителски стоки залага на увеличения на цените и съкращаване на разходите, за да смекчи удара по маржовете си, предава Ройтерс.
Акциите на производителя на Gillette и Pampers повишиха стойността си с 1,3% до 141,35 долара преди началото на борсовия ден, след като компанията отчете приходи от продажби за четвъртото тримесечие, които надминаха прогнозите.
Компаниите за потребителски стоки се сблъскват с по-високите цени на суровините и с нарастващи разходи тази година заради свързаните с пандемията проблеми, които принуждават мнозина, включително Procter & Gamble, да повишат цените на стоките си.
P&G е изправена пред значителен ръст на цените на повечето от суровините, които ползва, като целулозата, смолата и полипропиленът са едни от двигателите на този процес, коментира главният финансов директор Андре Шултен.
Компанията очаква със 100 млн. долара по-високи разходи за транспорт тази година, предимно в Съединените щати, където недостигът на шофьори затруднява работата ѝ, допълва Шултен.
Unilever и Reckit Benckiser Group са част от другите големи производители на потребителски стоки, които предупредиха за нарастващите си разходи.
Procter & Gamble заяви, че очаква около 1,9 млрд. долара удар след данъци от по-високите разходи. Някои от тези средства ще бъдат компенсирани от силните продажби на компанията във всичките ѝ категории, твърди Шултен.
„Всички се сблъскват със скок на разходите и смятам, че ние сме добре позиционирани“, допълни главният изпълнителен директор Дейвид Тейлър. Той ще бъде заместен от главния оперативен директор Джон Мьолер през ноември.
Procter & Gamble прогнозира, че печалбата ѝ на акция за фискалната 2022 г. ще нарасне с между 3% и 6%, достигайки 5,82-6,00 долара. Това е над средната прогноза на анализаторите за 5,90 долара на акция, сочат данни на Refinitiv.
Компанията очаква, че годишните ѝ нетни приходи от продажби ще нараснат с между 2 и 4 на сто.