Mondelez International повиши годишната прогноза за органичните си приходи, след като повече потребители се насочиха към консумацията на нейни храни, като бисквитките Oreo и шоколадите Cadbury, на развиващите се пазари, включително Бразилия и Китай, предава Ройтерс.
Търсенето на бисквитките и снаксовете на производителя на Toblerone е скочило значително в Индия, Русия и други развиващи се пазари, където миналата година продажбите бяха по-слаби, докато наложените заради пандемията мерки държаха хората у дома.
„Движението се увеличава с отпадането на рестрикциите, но потреблението у дома остава високо, а както изглежда честата работа от вкъщи и онлайн пазаруването ще се задържат“, коментира главният изпълнителен директор Дирк Ван де Пут.
Сега Mondelez залага на развиващите се пазари, като увеличава капацитета и производствените си линии, вместо да отваря нови места за производство, с цел да ограничи разходите си. Сегментът с развиващите се пазари донесе на компанията 2,29 млрд. долара приходи през второто тримесечие, което е с близо 20% повече спрямо година по-рано.
Въпреки това акциите на компанията понижиха стойността си с 2%, след като тя остави без промяна прогнозата за годишната си печалба. Mondelez е под натиск заради инфлацията, макар че планира да се справи с нарастващите цени на суровините като увеличи цените на продуктите и намали разходите си за опаковки.
„Прогнозата за печалбата за 2021 г. при постоянни валути не беше повишена, което се оказа разочароващо за някои инвеститори“, коментира анализаторът на J.P. Morgan Кен Голдман.
И все пак Mondelez очаква годишните ѝ органични нетни приходи да нараснат с повече от 4%. По-ранната ѝ прогноза беше за над 3% ръст.
Нетните приходи от развитите пазари на компанията са се увеличили с 8,9% до 4,35 млрд. долара през последното тримесечие.
Нетните приходи са нараснали с 12,4% до 6,64 млрд. долара. Сумата е над прогнозата на анализаторите за 6,42 млрд. долара по данни на Refinitiv.