Френската компания Publicis заяви, че тази година финансовите ѝ резултати ще се върнат към нивата отпреди пандемията, след като органичният растеж през второто тримесечие е надминал пазарните очаквания и нивата от 2019 г., предава Ройтерс.
Третата по големина рекламна група в света, след британската WPP и базираната в САЩ Omnicom, миналата година беше силно засегната от значителното намаляване на източниците на приходи на пазара, след като клиентите ѝ свиха рекламните си бюджети, за да се справят с кризата с Covid-19.
Publicis, която е успяла да привлече нови клиенти с обещаващи таргетирани кампании, базирани на масиви от данни, сега очаква да се справи със загубата от миналата година по-рано от очакваното.
“Предполагаме, че търсенето на данни и директни потребители няма да спре заради пандемията“, коментира пред репортери главният изпълнителен директор Артур Садун.
Приходите от продажби в Съединените щати, най-големият пазар на Publicis и източник на повече от половината от нейните приходи, са нараснали с 15,2% през трите месеца до юни, подкрепени от силното представяне на дигиталния ѝ бизнес Sapient и от компанията за данни Epsilon, които са записали съответно 27% и 31% ръст.
„Като гледаме темповете на растеж на Epsilon и Sapient, сме уверени в способността си да постигаме резултати“, твърди Садун.
На ниво група тримесечните приходи от продажби са се увеличили със 17,1% до 2,54 млрд. евро. Те са надминали прогнозата на анализаторите за 12,9% органичен растеж. Освен това са се увеличили с 2% спрямо две години по-рано.
Publicis, която притежава агенции като Leo Burnett и Saatchi & Saatchi, заяви, че силното представяне се дължи на новото ускорение на бизнеса в Съединените щати и продължаващия растеж в Азия. И двата региона записаха 7% спрямо 2019 г.
С премахването на блокадите бизнесът на Publicis в Европа е нараснал с 23 на сто от ниското базово ниво от миналата година, но все още изостава от нивото преди пандемията.
Компанията прогнозира органичен растеж от 7% за цялата година и 17% оперативен марж.