Coca-Cola повиши прогнозата за годишните си приходи от продажби и за печалбата си, след като търсенето на напитките ѝ се възстанови от дъното, което удари заради пандемията. Всичко това се случва след отварянето на кината, ресторантите и стадионите, предава Ройтерс.
Акциите на най-големия производител на газирани напитки в света, който през по-голямата част от годината се бореше с трудности, защото публичните места за събиране бяха затворени, за да се овладее разпространението на коронавируса, повишиха стойността си с 3% преди началото на днешната сесия.
Приходите на Coca-Cola в Северна Америка, най-големият ѝ пазар, са нараснали с 28% през второто тримесечие, подкрепени от отварянето заради поставянето на ваксините и заради разхлабването на рестрикциите за капацитета на заведенията в Съединените щати.
Отварянето на икономиките в Европа, Азия и Южна Америка също повиши общите коригирани приходи на компанията с 41,1% през тримесечието до 10,13 млрд. долара. С това показателят надмина средната прогноза на анализаторите за 9,32 млрд. долара по данни на Refinitiv.
“Резултатите ни за второто тримесечие показват как нашите бизнеси се възстановяват по-бързо от общото икономическо възстановяване“, коментира главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси.
Общите нетни приходи на компанията се свиха с 28 на сто през същото тримесечие на миналата година заради блокадите.
Конкурентът PepsiCo, който е по-слабо зависим от продажбите в ресторанти и барове, миналата седмица отчете 20,5% повишение на приходите за второто тримесечие.
И все пак обемът на продажбите на Coca-Cola Се оказа под натиск на пазарите, където има възраждане на огнищата на Covid-19.
Компанията обнови годишната си цел за органичните приходи, като очаква те да нараснат с между 12 и 14 на сто. Предходната прогноза беше за висок едноцифрен растеж.
Годишната коригирана печалба на акция се очаква да нарасне с 13-15%, обяви компанията.
Нетната печалба на Coca-Cola се е повишила с 48% до 2,64 млрд. долара през второто тримесечие, което завърши на 2 юли. Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 68 цента на акция, надхвърляйки очакванията за 56 цента на акция.