Swatch Group, производителят на часовници Omega и Longines, се върна към печалбата през първата половина на годината, след като страните облекчиха ограниченията върху пазаруването във физически магазини и пътуванията.
Оперативната печалба на компанията достигна 402 млн. франка (439 млн. долара). Анализаторите очакваха 338 млн. франка. Swatch записа загуба за първата половина на миналата година на фона на затворените магазини и забраните за пътувания.
Производителят на часовници очаква по-големи продажби в местни валути през втората половина на годината, сравнена с 2019 г., тъй като още повече ограничения ще отпаднат. Това е подобрение спрямо февруари, когато компанията заяви, че има шанс приходите в местни валути да се доближат до нивата от 2019 г.
Ръстовете през първите шест месеца до юни са водени от силното търсене в Китай, САЩ и Русия, макар че приходите от летища и популярни туристически дестинации все още са по-слаби.
Swatch трябваше да съкрати 850 работни места през първото полугодие, след като закри 135 свои магазина. За сметка на това обаче е открила 36 нови обекта на обещаващи локации за периода.
Производителят на часовници ще напусне швейцарския индекс SMI през септември след над 20 години в състава му. Причината е промяна на борсата, за да може фокусът да бъде върхо по-големи компании. Пазарната капитализация на компанията се сви наполовина от размера си през 2013 г., а миналата година Rolex отне титлата ѝ като най-голям производител на часовници в Швейцария, по данни на Morgan Stanley.
Акциите на Swatch поскъпнаха с 30% тази година, докато компанията продължава да се съвзема от пандемията.