Шведската компания H&M се върна към печалбата през второто си тримесечие, но ръстът на приходите се е забавил след средата на юни, подчертавайки трудното възстановяване от пандемията, докато ограниченията отпадат, а магазините отново отварят врати, предава Ройтерс.
Вторият по големина търговец на модни стоки в света отчете по-висока от очакваното печалба за трите месеца до края на май.
Продажбите от 1 до 28 юни са нараснали на годишна база, но са с 4% по-ниски спрямо нивото си отпреди пандемията през 2019 г.
Главният изпълнителен директор Хелена Хелмершон отдава отслабването през втората половина на месеца на комбинация от фактори, включително трудното сравнение с година по-рано и с 2019 г., лошото време миналата седмица на част от европейските пазари и как се разхлабват мерките, наложени за овладяване на коронавируса.
„И през юни наблюдаваме сигнали за силно възстановяване, както и че клиентите харесват нашите колекции“, коментира тя пред Ройтерс.
Анализатори твърдят, че данните предполагат, че продажбите са се свили с 9% през 2019 г. през последните две седмици на юни, а известният конкурент Primark също сподели, че сега търговията е особено волатилна от седмица до седмица.
„Търговията през последните седмици подчертава смесеното възстановяване на търсенето“, коментира анализаторът на Jefferies Джеймс Грзиник.
Тримесечната печалба преди данъци е достигнала 3,59 млрд. крони (419 млн. долара) спрямо 6,48 млрд. крони загуба година по-рано.
„Докато все повече и повече хора се ваксинират, а рестрикциите се разхлабват, светът постепенно се отваря и клиентите отново могат да посещават нашите магазини“, твърди Хелмершон. „Онлайн продажбите продължават да се развиват много добре, дори и когато търговските обекти са отворени“, посочва той.
H&M заяви, че 95 от нейните 5000 магазина по света остават временно затворени, спрямо 1300 в началото на март.
Нетните приходи от продажби на H&M у нас за второто тримесечие са 139 млн. шведски крони (16,24 млн. долара). Компанията разполага с 21 магазина в България, а нито един от тях не е затворен.
Ситуацията в Китай все още е „сложна“
В Китай приходите от продажби на H&M са се свили с 23%, след като през март компанията се раздели с Tmall и магазините за приложения на местните производители на смартфони, тъй като H&M изрази притесненията си от предполагаемите нарушения на човешките права в Синдзян.
Хелмершон твърди, че ситуацията в Китай, който все пак донесе около 5% от приходите на групата миналата година и е един от най-големите доставчици на компанията, остава сложна.
По думите ѝ H&M следи особено внимателно ситуацията в Бангладеш – друг основен пазар на ресурси, след скока на случаите на Covid-19, който накара страната да наложи нова блокада. Въпреки тези проблеми заводите за дрехи остават отворени.