Националната баскетболна асоциация (NBA) е генерирала рекордните 1,46 млрд. долара спонсорски приходи за сезон 2020-2021, сочи оценка на консултантската фирма IEG, цитирана от CNBC.
IEG твърди, че сумата с 6% по-висока спрямо предходната година и над тази от 1,2 млрд. долара, която NBA събра от партньорства след сезон 2018-2019 г.
IEG проследява спонсорските разходи в професионалните спортни лиги, включително и в Националната футболна лига в САЩ. Нейната компания майка е инвестиционната фирма Bruin Sports Capital, основана от Джордж Пайн, уважаван спортен директор и бивш главен оперативен директор на NASCAR.
В рамкита на кампанията от 72 игри NBA е сключила 13 нови сделки, включително с Microsoft. Технологичният сектор помогна на лигата да генерира около 115 млн. долара ново финансиране за година. IEG допълва, че технологични категории, лотарията, геймингът, телекомуникациите и банковите разплащания са платили повече от 100 млн. долара годишно за спонсорство на NBA.
В изявление глобалният управляващ директор на IEG Питър Лаац допълва, че силата на звездите, броят на игрите, разнообразието от активи за спонсориране и световната популярност на NBA са допринесли за продължаващия растеж на лигата.
State Farm и Verizon са сред „най-ангажираните брандове“, като всяка от компаниите има по над 20 договора в лигата и с нейни отбори. Освен това Verizon е сключила 12 нови споразумения през сезона.
Сега NBA е към края на сезона си, а отборите се конкурират за това кой да бъде шампион на конференциите в плейофите. Финалите на NBA ще започнат на 8 юли.