Търговското изложение на луксозни часовници Baselworld разчита на по-малките брандове да възродят събитието, след като гиганти като Rolex и Swatch Group се оттеглиха през последните години, пише Bloomberg.
На уебкаст за журналисти управляващият директор Майкъл Лорис-Меликоф потвърди, че Baselworld ще се състои следващия април – за първи път от 2019 г. Фокусът ще е върху средния клас луксозни часовници.
По думите му е твърде рано да се знае кои марки ще се включат, а Baselworld ще започне да организира срещи с потенциални изложители през следващите седмици. Ще има и брандове, предлагащи по-евтини аксесоари, сред над 300-те участници.
„Брандът Baselworld трябва да остане, но трябва фундаментално да се промени“, коментира Лорис-Меликоф.
Липсата на потвърдени марки може да хвърли сянка върху значимостта на Baselworld, което някога беше най-голямото търговско изложение в индустрията за часовници. То загуби най-големия си изложител Swatch, който критикува събитието заради бавното му адаптиране към дигиталната ера.
Hermes беше сред компаниите, които напуснаха Baselworld, за да се присъединят към конкурентното Watches & Wonders, което се провежда в Женева. Пандемията пък допринесе за оттеглянето на марки като TAG Heuer и Bulgari. Patek Phillipe и Rolex твърдят, че обръщат гръб на Baselworld, за да създадат собствено събитие.
Шоуто, което по план трябва да се проведе между 31 март и 4 април в Базел, ще включа часовници, бижута и скъпоценни камъни. То е планирано за същата седмица като Watches & Wonders, където има предимно марки на Richemont.