IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Всяка чаша кафе Nespresso започва с грижа

Джордж Клуни и други приятели на бранда разкриват как грижата за фермерите и околната среда води до висококачествено кафе

12:06 | 01.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Nespresso&nbsp;</em></p>

Снимка: Nespresso 

От Nespresso вярват, че всяка чаша кафе има потенциала не само да достави на истинските любители на кафето миг на наслада, но и да възобнови, възстанови и възроди различни природни и човешки ресурси. В съвършеното кафе няма нищо случайно. Ежедневният Nespresso ритуал издига кафето като изкуство, демонстрирайки дълбока човешка грижа чрез ненадминати практически действия за устойчиво развитие.

Именно тази философия на Nespresso, че кафето може да бъде мощна сила за добро е в основата и на комуникационната кампания: „Made with Care“ (“Създадено с грижа“). Кампанията стартира с видео, в което Джордж Клуни, дългогодишен глобален посланик на марката и член на Консултативния съвет за устойчиво развитие на Nespresso (NSAB), заедно с други приятели на бранда, изследват какво се крие зад всяка чаша Nespresso кафе, а именно човешката грижа, вложена във всяка стъпка от веригата на производство – от дървото до чашата.

Грижата във всяка чаша кафе

Кампанията „Made with care“, оглавявана от Клуни, носи основните вярвания на Nespresso, че изработването на висококачествено кафе може да бъде едновременно изкуство и двигател за позитивна промяна – ако грижата е неизменна част от всеки детайл. Този дух е заложен в ценностната система на компанията – от програмата Nespresso AAA Sustainable Quality™, предназначена да гарантира избора само на най-качествените зърна кафе, като същевременно подобрява поминъка на фермерите и опазва околната среда, до нейния ангажимент да съживи застрашените кафета и общности с програмата си Reviving Origins. Същото това силно чувство за отговорност се крие и зад ангажимента на компанията да постигне неутрален въглероден отпечатък за всяка чаша кафе Nespresso до 2022 г.

„Грижата е дълбоко заложена в Nespresso“, казва Анна Лундстром, главен бранд директор. „Като пазители на един от ценните природни ресурси, това е философия, която е в основата на всичко, което правим. Ние се ангажираме да предложим най-изтънченото кафе изживяване и да защитим най-доброто от нашия свят с човешка грижа и творчество. Нашият подход доказва, че добрият вкус и добрите ценности могат да вървят ръка за ръка. Горди сме да съберем толкова много приятели на марката с еднакви възгледи, в последната ни кампания“. 

Отговорното кафе производство

Отдавна превърнала се в еталон за висококачествени кафе капсули, компанията работи с повече от 110 000 фермери в 15 страни чрез своята програма AAA Sustainable Quality™ за внедряване на практики за устойчиво развитие в кафе плантациите и околната среда. През 2003 г. в сътрудничество с Rainforest Alliance, и по-късно присъединилата се Fairtrade International, Nespresso стартира програма за помагане и подобряване на добива и качеството на реколтите, като гарантира устойчиво предлагане на висококачествено кафе и спомага за подобряване поминъка на фермерите и техните общности.

Всяка стъпка от кафе производството на Nespresso се извършва под изключителен контрол на качеството – от снабдяването с кафета  от най-прочутите в света местности за отглеждане на кафе до дистрибуцията до потребители по цял свят. Поради тази причина брандът се ангажира да върне на картата с кафе производство онези региони, които заради различни конфликти, климатични промени и политическа нестабилност са били на крачка от изчезване. Reviving Origins е тяхната дългосрочна програма, чрез която си партнират с фермерите от тези кафе плантации, за да запазят потенциала им за производство на специализирано кафе. 

В България потребителите могат да се насладят на вкусове от Зимбабве, Колумбия и Уганда. Tamuka mu Zimbabwe е  резултат от сътрудничеството на Nespresso с местните фермери в източната част на Република Зимбабве, и има за цел да осигури обучение и ресурси, необходими за подобряване на качеството и добива на техните култури от кафе. Това допринася за възстановяването на духа на местната общност за кафе и съживяването на плодов вкус еспресо Арабика, някога почти загубено заради политически и климатични причини. 50-годишният конфликт в колумбийския регион Какетá принуждава фермерите да изоставят земите си. Но подновеният мир най-накрая дава началото на процъфтяваща нова ера за местното кафе производство. От подписването на мирното споразумение през 2016 г., програмата за възраждане на произхода на Nespresso работи в подкрепа на хиляди фермери, за да им предостави инструменти и оборудване за преработка и опит. Резултатите не закъсняват. Днес Esperanza de Colombia е богата и балансирана Арабика с фина киселинност и деликатен плодов вкус. 

След опустошителните последици от изменението на климата върху планините в Уганда днес на този легендарен район за кафе производство се вдъхва нов живот. Reviving Origins подкрепя програми за обучение по агрономство и устойчиво земеделие, за да помогне за възстановяването на известната в миналото плодородна земя. Над 2000 фермери, с подкрепата от Nespresso, са разработили добри земеделски практики, които водят до висококачествени реколти и подобряване на поминъка за местните общности. Днес те ни доставят Amaha awe Uganda – богато еспресо с див характер, което носи редки и изискани нотки на сандалово дърво, подчертани от елегантни флорални нотки.

Споделени ценности

Надграждайки партньорството, започнало през 2006 г., „Made with Care“ подчертава дълбоката връзка между ценностите на Nespresso и Джордж Клуни, демонстрирайки как това да си посланик на марката може да се превърне в нещо още по-смислено.

„С Nespresso винаги сме споделяли страст към устойчивото развитие и благосъстоянието на фермерите. И ако изминалата година показа нещо, това е, че грижите са ключови за благосъстоянието и устойчивостта на общностите. Ето защо се чувствам привилегирован да застана редом до хора със същите ценности в движението „Made with Care“ - от активисти, през известни личности, до някои от най-отдадените фермери и кафе експерти, които съм срещал. Заедно ние се ангажираме с устойчивостта, справедливостта и това да гарантираме, че можем да се наслаждаваме на страхотно кафе за бъдещите поколения“, споделя Клуни.

Официалните магазини на Nespresso в България се намират на бул. "Черни връх" 100, в Парадайс център и на бул. "Ситняково" 48, в Сердика център. Продуктите им може да намерите и онлайн на www.nespresso.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:51 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още