Target надмина прогнозите за тримесечната си печалба и приходи от продажби, след като ваксинационната кампания в Съединените щати насърчи потребителите да се върнат в магазините на веригата и да похарчат помощите си за стоки за дома, дрехи и други продукти, предава Ройтерс.
Target е една от компаниите, които в най-голяма степен спечелиха от предизвикания от пандемията бум на пазаруването. Успехът ѝ се пренесе и в 2021 г., след като отварянето на икономиката доведе до по-голям трафик в магазините ѝ, а бизнесът ѝ с онлайн търговия продължава да привлича потребители.
Сравнимите приходи от продажби в магазините на Target са нараснали с 18% през първото тримесечие, докато онлайн приходите от продажби са скочили с 50 на сто, подкрепени от услугите за доставка в същия ден и други предложения.
„Има много по-голям оптимизъм, след като потребителите виждат, че икономиката се подобрява, докато се ваксинират и виждат, че броят на заразените с Covid започва да намалява“, коментира главният изпълнителен директор Брайън Корнъл пред медии, допълвайки, че очаква както увеличение на трафика в магазините на Target, така и повече хора да пазаруват онлайн.
Силните резултати на Walmart, Home Dopot и Macy’s от тази седмица предполагат още, че притеснените от пандемията купувачи са готови да излязат навън и да посещават магазини.
Акциите на Target повишиха стойността си с 5%, след като сравнимите приходи от продажби (включително тези онлайн) нараснаха с 22,9% през тримесечието, завършило на 1 май. Това надмина очакванията на анализаторите за 9,93% повишение на приходи по данни на Refinitiv.
Продажбите на дрехи са скочили с близо 60%, а сравнимите продажби на храни, напитки и стоки от първа необходимост са се увеличили с ниски до средни едноцифрени проценти, когато тоалетната хартия и храните бързо изчезваха от рафтовете на магазините заради паническото пазаруване.
Компанията прогнозира едноцифрен ръст на сравнимите приходи от продажби за последните две тримесечия от годината, докато анализаторите очакват спад.
Общите приходи на Target са скочили с 23% до 23,88 млрд. долара, надминавайки прогнозата за 21,81 млрд. долара. Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 3,69 долара на акция, което е над очакваните 2,25 долара на акция.