Pandora стана първият голям бижутер, който даде силен тласък за развитието на създадените в лаборатория диаманти. Датската компания заяви, че вече няма да използва диаманти, добивани по естествен път, като обяви обрат в развитието си и разкри нова стратегия за растеж, предаде FT.
Pandora продава повече бижута - 85 млн. - от всяка друга компания в света, но тъй като се стреми към масовия пазар, само около 50 хил. включват естествени диаманти.
Компанията ще започне да продава бижута със създадени в лаборатория диаманти - които са идентични на природните по отношение на оптиката и химическите характеристики - на цена от около 250 британски лири. Главният изпълнителен директор Александър Лачик твърди, че те са „не просто завинаги, а за всички“.
„Ако търсите пръстен за 10 хил. или дори за 5 хил. долара, вероятно не сте клиент на Pandora. Става въпрос да направим тези продукти достъпни за по-широка аудитория", казва той пред Financial Times.
Александър
Александър Лачик. Снимка: Carsten Snejbjerg/Bloomberg
Насочването към създадени в лаборатории диаманти - които Pandora рекламира като въглеродно неутрални, тъй като са произведени с 60% възобновяема енергия, а останалите емисии са компенсирани - е първата видима част от новата стратегия на датската група.
Диамантите са най-голямата категория в бижутерията, но Pandora няма значително присъствие в нея. Затова насочването към създадени в лаборатория диаманти изглежда логичен ход, въпреки че компанията отказва да уточни какви количества поръчва и откъде.
Pandora вече обяви, че ще използва само рециклирано злато и сребро от 2025 г.
Компанията отчита и по-добри от очакванията резултати за първото тримесечие и повиши прогнозата си за цялата година. Сега тя очаква основните приходи да се увеличат с повече от 12% спрямо над 8% по-рано, а маржът на оперативната печалба да бъде над 22% в сравнение с над 21%.