Delivery Hero очаква приходите ѝ да се увеличат повече от два пъти през 2021 г., обяви германската компания за онлайн поръчки на храна, цитирана от Ройтерс. Това се случва, докато фирмата инвестира в силно растящия сектор на бързата търговия, тъй като се прицелва в доставките на стоки за срок от 10 до 15 минути.
Базираната в Берлин компания прогнозира приходи между 6,1 млрд. и 6,6 млрд. евро за 2021 г. в сравнение с 2,8 млрд. евро за миналата година.
Германската група твърди, че фокусът ѝ върху експанзията може да означава, че ще трябва да изчака по-дълго, докато генерира печалба. Delivery Hero инвестира в доставки на храни и бърза търговия, които нараснаха значително по време на кризата с коронавируса.
Фирмата, която оперира в около 50 страни, твърди, че ще продължи инвестициите си в Dmarts – складове в центровете на градовете, чрез които обслужва местните клиенти, правещи онлайн поръчки – както и в нови пазари в Азия и Южна Америка.
Акциите на компанията, която миналата година влезе в германския индекс на сините чипове Dax, по-малко от десетилетие след основаването си, повишиха стойността си с 9,5% след обявяването на отчета.
Delivery Hero и конкурентите ѝ, сред които попадат Uber Eats, Just Eat Takeaway.com и Deliveroo, наблюдават скок на търсенето по време на блокадите заради Covid-19, но някои анализатори се питат каква част от бизнеса ще остане, след като ресторантите отново отворят врати.
Компанията очаква негативен марж на коригираната печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) за годината между 1,5% и 2,0%.
Главният изпълнителен директор Никлас Ойстеберг заяви, че фокусът върху експанзията може да забави превръщането на Delivery Hero в рентабилна компания. Но все пак отбеляза, че дори тази година компанията е била близо до този момент, ако се изключат бързата търговия и активностите на нови пазари.