Nestle отчете най-силния ръст на тримесечните си приходи от 10 години благодарение на голямото търсене на кафе, млечни продукти и стоки за грижа за домашните любимци, предава Ройтерс.
Най-голямата група за производство на хранителни продукти успя да преодолее предизвикателствата, свързани с пандемията, до този момент, тъй като затворените у дома потребители се насочиха към покупките на повече пакетирани храни за себе си и за своите домашни любимци.
Освен това компанията разшири онлайн търговията си, тъй като хората показаха, че са готови да купуват повече онлайн и са по-притеснени за здравето си.
„Продажбите на дребно отбелязаха солиден растеж, а каналите за продажба извън дома показват признаци на подобрение. Потвърждаваме нашите насоки за годината и краткосрочната прогноза за устойчив среден едноцифрен органичен растеж“, посочва в изявление главният изпълнителен директор Марк Шнайдер.
Производителят на шоколадовите десерти KitKat и разтворимото кафе Nescafe очаква увеличение на органичния ръст на продажбите тази година спрямо постигнатите 3,6% през 2020 г.
През първото тримесечие органичните приходи от продажби са нараснали със 7,7%, спрямо 4,3% година по-рано, обяви Nestle. Тя е консенсусната прогноза за 3,3% органичен растеж и 3,3% спад на приходите от продажби, отчетени от конкурента ѝ Danone тази седмица.
„Какъв удар – най-силните тримесечни резултати от 2011 г.“, коментира анализаторът на Kepler Cheuvreux Джон Кокс, посочвайки възстановяването на развиващите се пазари.
Органичният растеж в Северна и Южна Америка е достигнал 7,2%, в Европа е 4,4%, а в Азия – 9,1%, обяви Nestle. Година по-рано Азия записа негативен резултат, тъй като тогава континентът първи беше засегнат от пандемията.
По категории - продуктите за домашни любимци са записали 8,7% растеж, насипните и течни напитки, включително кафето, са нараснали с 9,9%, а млечните – с 15,7%.
Nestle обяви, че е постигнала напредък по развитието на портфолиото си в опит да предложи повече полезни и здравословни храни и да се отърве от зле представящите се бизнеси.
Последно тя продаде северноамериканските си брандове вода на One Rock Capital Partners за 4,3 млрд. долара. Food Wise пък купи бизнеса си с млеката Yinlu в Китай.
Конкурентът Unilever трябва да обяви данни за първото си тримесечие на 29 април.