PepsiCo отчете тримесечна печалба, която надмина прогнозите на анализаторите, въпреки че компанията се сблъска с несигурно възстановяване на международните си пазари, пише CNBC.
Фирмата е изправена пред трудно сравнение спрямо същия период година по-рано. Главният изпълнителен директор Рамон Лагуарта заяви, че компанията е трябвало да се справи и със свързаните с лошото време в САЩ прекъсвания на работата си.
Цената на акциите ѝ нарасна с под 1% преди началото на борсовия ден в Съединените щати.
Pepsi отчете нетна печалба за първото си фискално тримесечие от 1,71 млрд. долара, или 1,24 долара на акция, спрямо 1,34 млрд. долара, или 96 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, гигантът в сферата на храните и напитките, е спечелил по 1,21 долара на акция, надминавайки прогнозата на анализаторите за 1,12 долара на акция по данни на Refinitiv.
Нетните приходи от продажби са се увеличили с 6,8% до 14,82 млрд. долара, изпреварвайки очакваните 14,55 млрд. долара. Органичните приходи, които не включват влиянието на чуждестранните валути, придобиванията и продадените активи, са нараснали с 2,4% през тримесечието, след като потребителите запазиха навика си от пандемията да купуват снаксове.
Органичните приходи на звеното Frito-Lay в Северна Америка са нараснали с 3%. Новите продукти, като Doritos 3D Crunch и Cheetos Crunch Pop Mix са накарали потребителите да продължат да си купуват снаксове. Печалбата в този сегмент обаче беше засегната от февруарските снежни бури.
Бизнесът с напитки в Северна Америка отчете ръст на органичните приходи от 2%. Компанията е записала двуцифрен ръст на приходите от газираната вода Bubly и от готовите кафета на Starbucks.
Органичните приходи на Quaker Foods в Северна Америка са се увеличили с 1%. Сегментът спечели от тенденцията за закусване у дома, която може да изчезне, след като повечето потребители се върнат в офисите.
Извън Северна Америка резултатите са смесени, тъй като някои пазари продължиха да се борят с пандемията. Първото тримесечие за повечето международни пазари включва само януари и февруари. Органичните приходи в Европа са останали без промяна спрямо година по-рано, докато тези в Африка, Близкия изток и Южна Азия са се свили с 1%. В Латинска Америка е записан ръст от 3%, но Азиатско-Тихоокеанския регион, Китай, Австралия и Нова Зеландия отчита впечатляващите 18% растеж.
Компанията запази прогнозата си за 2021 г. Тя очаква среден едноцифрен ръст на органичните приходи и висок едноцифрен процент повишение на печалбата на акция при постоянни валути. Pepsi прогнозира силни продажби от северноамериканското си звено за напитки, след като все повече хора започнат да посещават ресторанти и кина, но търсенето на продуктите на Quaker Foods вероятно ще е умерено.