Пандемията от коронавируса затвори множество бизнеси и ограничи контактите между хората. Но животът продължава и данните от проучване на Nielsen IQ в Гърция показва ръст на някои продуктови групи, които да заместят емоцията от посещението на бар или ресторант.
През първото тримесечие на 2021 година продажбите на алкохолни напитки от магазините в Гърция се увеличават съществено. Най-видимо е това по отношение на ром (67,7% ръст), вино (49,1%) и уиски (43,6%), пише англоезичната версия на "Катимерини". Продажбите на бира се увеличават с малко над 27 на сто.
Някои продажби също подсказват, че гърците са пренесли таверните у дома си. Проучването показва, че например продажбите на препарати за почистване на фурни се увеличават с 47,5%, а на хартията за печене - с почти 29 на сто.
Ръст на продажбите отчитат още и козметичните продукти, като например боите за коси (с 22%), вероятно подкрепен от затварянето на фризьорските салони и салоните за красота в южната ни съседка.
Като цяло продуктите за лична хигиена и козметика отчитат ръст на продажбите от 8,9% през 2020 година в магазините с площ над 100 кв. метра, показват още данни от Nielsen IQ. Продажбите на стоки за дома се увеличават със 7,4%, а на храните и напитките - с 4,2 на сто.
Приходите от продажбите на супермаркетите в Гърция се увеличават с почти 10% до 11,34 млрд. евро, но увеличението се дължи основно на две вериги - Sklavenitis и Lidl Hellas, показват още данните на компанията.