Илон Мъск е напът да запълни още повече иначе натоварения си работен график, пише CNBC.
Мъск, който е главен изпълнителен директор на Tesla и SpaceX и основател на The Boring Company и Neuralink, е номиниран да се присъедини към борда на Endeavor Group Holdings според документи на компанията.
Endeavor започна като агенция за таланти, създадена от един от най-популярните агенти в Холивуд - Ари Еманюел. Чрез серия от сливания и придобивания компанията се превърна в конгломерат в областта на медиите и развлеченията, който притежава и управлява събития на живо като UFC, Miami Open, Нюйоркската седмица на модата, пазарите за изкуство Frieze и международната надпревара Мис Вселена.
Сега Endeavor планира да стане публична и иска Мъск, втория по богатство в света, да бъде един от нейните 11 директори.
„Мъск беше избран да служи в нашия борд на директорите заради професионалния му опит и опита му в управление на публична компания заради предишните му позиции във висшия мениджмънт, службата му в бордовете на други публични компании и опита му в създаването, разрастването и интегрирането на бизнеси“, посочва Endeavor в документите си за IPO-то.
Мъск, който все още не е избран официално за член на борда, има право да служи като директор на публична компания, въпреки споразумението му с Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ, което доведе до слизането му от поста на председател на Tesla и плащането на глоба през 2018 г. Наказанието беше наложено заради съобщение на Мъск в Twitter, в който той посочи, че планира да направи Tesla частна.
Фамилията Еманюел и преди е работила с Мъск. Ари Еманюел беше ранен поддръжник на Tesla. Той направи резервация за първия сериен автомобил на компанията – оригиналния Roadster. Сред братята и сестрите му е 55-ият кмет на Чикаго Рам Еманюел, чиято администрация даде голям договор на The Boring Company на Мъск през 2018 г.
Освен това Мъск е популярен гост в подкаста на Джо Роугън, като последно се появи в него през февруари. Роугън е фен на UFC и е работил с организацията.
Endevour подаде документи за първичното си публично предлагане преди две години, но след това се отказа от плановете заради слабото инвеститорско търсене. Компанията генерира 3,48 млрд. долара приходи и нетна загуба от 625,3 млн. долара миналата година. Приходите се оказаха с 1 млрд. долара по-ниски от тези за 2019 г., а причина за това се оказа пандемията.