Продажбите на шведската модна верига Hennes & Mauritz AB (H&M) са спаднали малко по-слабо от очакваното през трите месеца до края на февруари и са се увеличили през първата половина на март, тъй като на някои пазари бяха облекчени ограниченията заради пандемията, което е позволило на стотици магазини да отворят отново.
Вторият по големина търговец на облекло в света заяви в понеделник, че нетните продажби са намалели с 27% спрямо година по-рано, или с 21%, измерени в местни валути, до 40,1 млрд. шведски крони (4,72 млрд. долара).
Анализаторите прогнозираха средно 30% спад на нетните продажби за периода - фискалното първо тримесечие на шведската група, според Refinitiv SmartEstimate.
„Развитието на продажбите беше значително повлияно от ситуацията с COVID-19, с продължителни ограничения и с над 1800 временно затворени магазина“, се казва в изявление на H&M.
„От началото на февруари някои пазари постепенно позволиха на магазините да отворят отново и в края на тримесечието около 1300 магазина останаха временно затворени“, пише в изявлението.
гп
Графика: H&M
Онлайн продажбите продължават да се развиват много добре, отчитат още от компанията.
Анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн коментира пред Ройтерс, че данните показват, че онлайн продажбите са осигурили по-силен от очакваното тласък през февруари.
H&M отчете още, че продажбите през периода от 1 до 13 март са се увеличили с 10% в местни валути, след като в много страни, включително в един от най-големите пазари - Германия, започнаха да отварят някои магазини. Около 900 от приблизително 5000 магазина на веригата обаче са останали затворени към 13 март.
Чембърлейн очаква повечето магазини да бъдат отворени до средата на април, ако се изключат нови блокади в Европа, основния пазар на H&M. „Ние виждаме потенциал за силно възстановяване на продажбите през останалата част от годината, с потенциал за изненадващ растеж на маржа поради по-слабия щатски долар“, каза той.
Пазарният лидер Inditex, собственик на Zara, миналата седмица прогнозира връщане към здравословни продажби веднага след отпадане на блокадите, след като отчете 70% спад на печалбата за фискалната си година до януари. Компанията очаква всички нейни магазини да отворят до средата на април.
H&M, чийто пълен отчет за приходите от декември до февруари трябва да се появи на 31 март, се готви за загуба през тримесечието, след като пандемията намали печалбите през 2020 г. с 88%.