IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-големият универсален магазин в Европа се позиционира като алтернатива на Amazon

El Corte Inglés от Испания планира да предостави своята широка логистична мрежа на разположение на трети страни

17:15 | 09.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Испанската семейна компания притежава почти 90 универсални магазина в цялата страна. 80 процента от испанците живеят на максимум 40 минути разстояние с кола от клон на веригата. Групата вече използва универсални магазини като склад за онлайн доставки и гарантира доставка в рамките на два часа за по-голямата част от своите продукти. Пазарният лидер Amazon, който има 26 склада в Испания, може да гарантира само доставка в същия ден.

„Този ход крие много смисъл“, казва експертът Москосо. „Онлайн търговията на дребно е областта, която в момента расте най-бързо“, посочва той. Изследване на статистическия портал Statista показва, че глобалната онлайн търговия на дребно ще се увеличи от 1,7 трилиона евро през 2019 г. до 2,8 трилиона евро през 2023 година.

Преди няколко години El Corte Inglés започна да предлага стоки от трети страни на уебсайта си, които те сами изпращат. Подобно на Amazon Prime, под цената пише „Продадено от Ocasiona. Външен продавач на Marketplace“.

Паралелите с Amazon не могат да бъдат пренебрегнати и в приложението, което El Corte Inglés пусна на пазара миналия септември. Подобно на Amazon Prime, испанците предлагат чрез версията „El Corte Inglés Plus" безплатни доставки срещу годишна такса от 19,90 евро.

Във физическите магазини, както във всички универсални магазини, испанците предоставят място за продажби на многобройни марки. Според Москосо тези контакти са добра основа за привличане на клиенти към логистичната концепция.

„El Corte Inglés може да им предложи пълен пакет от щандове под наем в универсалния магазин, логистика и присъствие на онлайн пазара“, казва експертът по търговията на дребно. „В края на краищата няма марка, която в момента да не иска да форсира онлайн продажбите си“, посочва той.

Докато глобалният гигант Amazon, като лидер на пазара, предлага стандартна оферта за своите клиенти, El Corte Inglés може да отговори по-индивидуално на желанията на клиентите и да предложи различни пакети.

В момента текат пилотни проекти и испанците искат да пуснат новото си логистично подразделение  на пазара след една година. Понастоящем компанията оценява стойността на тази услуга на 400 млн. евро. Толкова пари тя очаква да  трябва да плати за тази услуга, ако трябва да я купи от трети страни.

Използването на логистиката от външни лица и ръстът на електронната търговия се очаква да утроят бизнеса до 1,2 млрд. евро. 

Испанската компания вече ангажира мениджър за новото логистично подразделение: Франсиско Бернал, който преди това е работил за транспортни компании като DHL, Prosegur и испанската SEUR. Като цяло новите бизнес направления трябва да допринесат с поне 20 процента за груповите продажби в рамките на три години.

Онлайн продажбите на групата универсални магазини са третите по големина в Испания през 2018 г. след Amazon и Ali Express. Но това се дължи главно на огромния размер на El Corte Inglés. През 2019 г. само седем процента от продажбите са генерирани от електронната търговия. Но пандемията стимулира дигиталните продажби: През първата половина на 2020 г. онлайн продажбите са се утроили и са представлявали 15 процента от продажбите на дребно. По-нови данни не са налични.

Последна актуализация: 12:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още