Пандемията подсили тенденцията към по-здравословно хранене. Българите започнаха да търсят повече биопродукти и преориентираха бюджетите си към закупуване на по-качествени храни. Това коментира в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria Яни Драгов, изпълнителен директор на Smart Organic – компания, която се занимава с производство и дистрибуция на биопродукти.
Той е на мнение, че в близките години ще се засили тенденцията на все по-голямо търсене на вегетариански и вегански продукти.
„Първо, най-трудно в началото на пандемията беше да опазим хората си от стреса, да осигурим суровини, за да върви стокопотокът, а след това беше важно да осигурим търсене на нашите продукти“, обясни Драгов.
Според него още в началото на пандемията са отчели засилване на търсенето на биопродукти и основни храни, и спад на снакинг продуктите като барчета, курабийки и снаксове.
„Наложи се да преструктурираме производството си“, посочи Драгов и разкри, че екипът е преминал през обучение и работа на две смени, за да съхрани обема на производството.
По думите му Smart Organic е отчела много силен ръст на онлайн търговията. „Не мога да дам конкретни числа, но може би ръстът в продажбите е около 70% през миналата година в сравнение с 2019 г.“, каза предприемачът.
Той отчете, че дори не са констатирали забавяне на поръчките.
Изпълнителният директор на Smart Organic обясни, че изискванията на бранша, в който се развива компанията му, са помогнали за това екипът да се запази здрав.
„В България се консумира това, което се търси и в Западна Европа - продукти за детокс, стимулиращи продукти – макови семена и какаови продукти на прах, и такива, които стимулират имунната система“, разкри Драгов.
Според него хората са преориентирали бюджета си вместо към ресторанти, към по-качествена храна вкъщи.
Драгов подчерта, че контролът за биостатуса на храната е засилен и изключва злоупотреби.
Как се развива успешен бизнес в криза? Промени ли се начинът за хранене на българина? Имаше ли промяна в цените на биопродуктите? Как да избираме биопродукти? Към кои пазари е насочен износът на Smart Organic?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на„Бизнес старт“ може да видите тук.