IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пандемията подсили тенденцията към здравословно хранене

Българите все повече търсят качествени биопродукти, обяви изпълнителният директор на Smart Organic Яни Драгов

14:38 | 08.03.21 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Пандемията подсили тенденцията към по-здравословно хранене. Българите започнаха да търсят повече биопродукти и преориентираха бюджетите си към закупуване на по-качествени храни. Това коментира в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria Яни Драгов, изпълнителен директор на Smart Organic – компания, която се занимава с производство и дистрибуция на биопродукти.

Той е на мнение, че в близките години ще се засили тенденцията на все по-голямо търсене на вегетариански и вегански продукти.

„Първо, най-трудно в началото на пандемията беше да опазим хората си от стреса, да осигурим суровини, за да върви стокопотокът, а след това беше важно да осигурим търсене на нашите продукти“, обясни Драгов. 

Според него още в началото на пандемията са отчели засилване на търсенето на биопродукти и основни храни, и спад на снакинг продуктите като барчета, курабийки и снаксове.

„Наложи се да преструктурираме производството си“, посочи Драгов и разкри, че екипът е преминал през обучение и работа на две смени, за да съхрани обема на производството.

По думите му Smart Organic е отчела много силен ръст на онлайн търговията. „Не мога да дам конкретни числа, но може би ръстът в продажбите е около 70% през миналата година в сравнение с 2019 г.“, каза предприемачът.

Той отчете, че дори не са констатирали забавяне на поръчките.

Изпълнителният директор на Smart Organic обясни, че изискванията на бранша, в който се развива компанията му, са помогнали за това екипът да се запази здрав.

„В България се консумира това, което се търси и в Западна Европа - продукти за детокс, стимулиращи продукти – макови семена и какаови продукти на прах, и такива, които стимулират имунната система“, разкри Драгов. 

Според него хората са преориентирали бюджета си вместо към ресторанти, към по-качествена храна вкъщи.

Драгов подчерта, че контролът за биостатуса на храната е засилен и изключва злоупотреби.

Как се развива успешен бизнес в криза? Промени ли се начинът за хранене на българина? Имаше ли промяна в цените на биопродуктите? Как да избираме биопродукти? Към кои пазари е насочен износът на Smart Organic?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на„Бизнес старт“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още