IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

AB InBev очаква по-голяма печалба за 2021 г., но маржовете остават под натиск

Потребителите се насочиха към консумация у дома на напитки в кенчета, а това влияе на бизнеса на компанията

13:12 | 25.02.21 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Kyle Lam/Boomberg</em></p>

Снимка: Kyle Lam/Boomberg

Anheuser-Busch InBev прогнозира „значително“ по-добра печалба за 2021 г., след като Бразилия и Мексико помогнаха на най-голямата пивоварна в света да отчете по-висока печалба в края на 2020 г., пише CNBC.

Производителят на Budweiser, Stella Artois и Corona очаква увеличаване на потреблението и нарастване на цените, след като страните излязат от коронавирусната пандемия, въпреки по-високите разходи за суровини и предизвиканото от пандемията насочване към по-голяма консумация у дома.

Базираната в Белгия компания заяви, че печалбата ѝ преди лихви, данъци и амортизация е спаднала с 2,4% до 5,07 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което е над средната прогноза за 4,80 млрд. долара според анкета, проведена от фирмата.

Като цяло маржовете са се свили заради насочването от по-евтини кегове за многократна употреба и стъклени бутилки с опция за връщане, използвани от баровете и ресторантите, към по-скъпите кенчета за еднократна употреба за консумация у дома.

През четвъртото тримесечие в Бразилия, вторият по големина пазар на AB InBev, компанията е продала с 11,9% повече бира спрямо същия период година по-рано, след като близо една трета от населението се е възползвало от правителствените плащания на „ваучери заради коронавируса“.

В Мексико AB InBev е спечелила пазарен дял от конкурента си Heineken, след като брандът стана наличен в голямата верига магазини OXXO. Продажбите са скочили след двумесечното спиране на производството на пивоварните, наложено от правителството.

В Европа, Близкия изток и Африка обемите продадена бира са намалели с 6% заради блокадите, въпреки че AB InBev заяви, че е увеличила пазарния си дял във Франция, Германия и Нидерландия.

В Южна Африка печалбата леко е нараснала, въпреки че компанията предупреди, че третата национална алкохолна забрана, която продължи цял месец от 29 декември, ще засегне резултатите за първото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:48 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 2
_PMP_
преди 3 години
Пак един българин разбирач - нещо за футбол и политика няма ли да кажеш? Корона и Стела нямат нищо общо с Германия, че да са по германския закон, по германския закон в българия е примерно Бекс, защо ли?Е Стелата и Короната царевицата е само за флейвър ръб, а не основна съставка, както в Пиринско, Шуменско и т.н. от любимите ти брандове. Там даже не е и царевица, а царевичен грис, т.е. ярма - онова, с което са хранили *** и баща ти в свинекомплекса ***...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
Един Българин
преди 3 години
Там където се увеличава явно масово хората не четат етикета. В Корона и Стела (поне у нас) е пълно с царевица. Незнам как царевицата се вписва в германския закон за чистотата на бирата от преди 500г. То хубаво да се рекламираш като висок клас ама поне дай едни 10-20ст на бутилка отгоре за да имаш нормални съставки и респ. истинска бира, а не сок от царевица.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още