Macy’s прогнозира приходи от продажби за 2021 г., които се оказаха значително над очакваното от Wall Street, след като търговецът на дребно залага на растящия си онлайн бизнес и на отпускането на мерките, свързани с Covid-19, което ще позволи на клиентите да се върнат във физическите магазини с отслабването на пандемията, предава Ройтерс.
По-добрата прогноза на американската компания следва по-високите от очакваното приходи от продажби за празничното тримесечие, тъй като стимулите и силното онлайн търсене отслабиха удара на здравната криза.
Macy’s очаква приходи от продажби между 19,75 млрд. долара и 20,75 млрд. долара за цялата година, спрямо 20,13 млрд. долара прогноза на анализаторите, сочат данни на Refinitiv.
Macy’s заяви, че годишната ѝ прогноза взема предвид част от свързаните с пандемията предизвикателства през пролетния сезон и набирането на инерция през втората половина на 2021 г.
В понеделник броят на смъртните случаи на хора, заболели от Covid-19, премина границата от 500 хил.
Очаква се през предстоящите месеци търговците на дребно да бъдат подкрепени и от нова вълна потребителски разходи, свързани със следващите стимули, докато Конгресът на САЩ обсъжда плана за подкрепа на администрацията на Джо Байдън, който включва изплащането по 1400 долара на домакинство.
Приходите от продажби в търговските обекти, отворени поне от година, са спаднали със 17% през четвъртото тримесечие, завършило на 30 януари, в сравнение с прогнозата на Wall Street за 16,60% понижение по данни на Refinitiv.
Онлайн продажбите на Macy’s са скочили с 21% през периода, след като тя предложи по-бързи доставки, а магазините ѝ бяха използвани за изпълнение на поръчки, направени през уебсайта и приложението, защото повече потребители се насочиха към онлайн покупките.
Сега компанията очаква годишните ѝ онлайн приходи да достигнат 10 млрд. долара в следващите три години.
Нетните приходи са се свили до 6,78 млрд. долара от 8,34 млрд. долара, но са над очакваните 6,50 млрд. долара.
Цената на акциите на Macy’s се повиши с 2% преди началото на търговията в Съединените щати.
Като се изключат еднократните елементи, компанията отчита печалба от 80 цента на акция, над прогнозата за 12 цента на акция.