IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите на Nestle растат заради скока в търсенето на храни за домашни любимци

По време на пандемията повече хора са си осиновили кучета и котки

11:30 | 18.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Stefan Wermuth/Bloomberg</em></p>

Снимка: Stefan Wermuth/Bloomberg

Nestle, най-голямата компания за храни в света, отчете най-бързия растеж на приходите си от продажби от пет години, след като затворените у дома потребители са осиновили повече котки и кучета, а това е довело до скок в търсенето на храни за домашни любимци, пише Bloomberg.

Ръстът на приходите може да прекрачи прага от 4% и трябва да съответства поне на миналогодишния темп от 3,6% на коригирана база, заяви главният изпълнителен директор Марк Шнайдер през журналисти. Анализаторите прогнозираха 3,9% растеж.

Шнайдер се опитва да изпълни обещанието си за постигане на целта за 4% растеж, след като пандемията принуди компанията да отложи тази цел във времето. Първоначално тя беше предвидена за 2020 г.

Миналогодишните приходи се оказаха малко над прогнозите на анализаторите. Храната са домашни любимци е записала 10% ръст и е с най-добро представяне.

Междувременно Nestle се бори да ускори продажбите на шоколад и напитки. Нейните приходи в Китай се свиха, а това е вторият по големина пазар за компанията. Понижението се дължи на по-слабото търсене на адаптирано мляко за бебета и поради момента, в който се паднаха новогодишните празненства.

Приходите от бутилирана вода са спаднали със 7%. Те са засегнати от блокадите и мерките за социално дистанциране по света. Всичко това подчертава защо Nestle реши да продаде американския си бизнес с бутилирана вода на частната инвестиционна компания One Rock Capital Partners за 4,3 млрд. долара по-рано тази седмица. Nestle планира да се докусира върху по-бързо растящи премиум марки вода като Perrier и San Pellegrino.

Nestle ще постави по-голям акцент върху придобиванията, макар че Шнайдер твърди, че не изключва и още продажби.

Приходите от продажби на Nespresso са нараснали със 7% до 5,9 млрд. франка (6,6 млрд. долара), обяви Nestle, допълвайки, че отново ще започне да публикува отделни данни за този бранд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още