Мексиканският клон на компанията за алкохолни напитки Anheuser-Busch InBev обвини пред съда американската фирма Constellation Brands в нарушаване на сделка за използването на марката бира Corona чрез поставянето ѝ на продукт, различен от бира, предава Ройтерс.
Constellation е използвала бранда за своя Corona Hard Seltzer, газирана вода с алкохол и есенция – една от редицата подобни напитки, които станаха особено популярни в Съединените щати.
Това е поредният подобен случай на все по-конкурентния пазар на алкохолни напитки в САЩ.
Grupo Modelo е завела свое дело в американски окръжен съд в Ню Йорк в понеделник, сочат документи. AB InBev, която е потвърдила информацията, твърди, че не е успяла да постигне разбирателство директно с Constellation.
Когато AB InBev пое пълен контрол над Grupo Modelo през 2013 г. тя се съгласи с американските антитръстови регулатори да продаде бизнеса на Grupo Modelo в САЩ на Constellation, включително бранда Corona. AB InBev запази правата си върху марката Corona и други брандове на Modelo в Мексико и други държави.
Modelo твърди, че лицензионното споразумение за Corona покрива само бирата и не включва други напитки.
Constellation твърди, че е „много изненадана“ от развитието на казуса и коментира, че твърденията на Modelo, включително че въпросната напитка не се класифицира като бира, са неоснователни и са опит за ограничаване на силен конкурент.
Тя твърди, че „напълно и изцяло“ се е съобразила с условията на споразумението и ще отстоява правата си.