Причинената от коронавируса криза продължава да тежи на представянето на Walt Disney, но бизнесът за стрийминг процъфтява и развлекателният гигант отново е на печалба.
През трите месеца до края на декември Disney реализира минимална печалба от 29 милиона долара, както обяви в четвъртък след затварянето на американския пазар щатската развлекателна компания. Макар че това представлява 99 процента спад на годишна база, резултатът надмина очакванията. През последните тримесечия винаги бяха отчитани високи загуби, тъй като пандемията парализира големи части от империята на Disney.
Голямата история на успеха в пандемията на холивудския гигант остава стрийминг бизнесът около онлайн видео услугата Disney+. През последното тримесечие конкурентът на Netflix, стартирал през ноември 2019 г., е добавил над 21 милиона клиенти и в началото на януари вече има 95 милиона потребители, които си плащат за услугата.
Пазарният лидер Netflix наскоро имаше почти 204 милиона, но съществува от много по-дълго време и е представен в много повече страни. В допълнение към всичко това и ограничените срокове за примамливи оферти за нови абонати на Disney + изтекоха, което прави силния растеж още по-впечатляващ, коментира Ройтерс.
Тримесечните данни бяха добре приети от инвеститорите и първоначално акциите реагираха с повишение на цените в следборсовата сесия. Акциите, които достигнаха рекордното ниво от 190,86 долара за брой в редовната търговия в четвъртък, се повишиха с още 3,6% в разширената сесия. През 2020 г. книжата поскъпнаха с 25%.
Данните от отчета подкрепят статута на Disney като глобален гигант за стрийминг заедно с Netflix Inc. Акциите вече поскъпнаха с 23% от средата на декември, когато компанията информира инвеститорите за бързия растеж на своите услуги за стрийминг, а главният изпълнителен директор Боб Чапек очерта планове за около 260 млн. абонати на Disney+ до 2024 г.
„Disney+ постигна огромен успех и е свидетелство за стойността на марката Disney и опита ѝ в разказването на истории“, казва маркетинг анализаторът Ерик Хагстром. „Това е едно от най-успешните пускания на продукти в потребителската област в близкото минало“.
„Резултатите говорят сами за себе си“, каза бившият шеф на стрийминг услугата на Disney Кевин Майер в интервю за Емили Чан от Bloomberg. „Той преструктурира компанията, изглежда, че набляга на стрийминга, което е същото нещо, което и аз бих направил. Вижте къде са акциите. Вижте резултатите. Няма оплаквания за това".
Приходите са спаднали спрямо същия период на миналата година с 22 на сто до 16,2 млрд. долара. Според данните на Refinitiv анализаторите са очаквали едва 15,9 млрд. долара. Развлекателните паркове на Disney, ваканционните курорти и круизите - надеждни генератори на печалба в нормални времена - бяха осакатени от пандемията и претърпяха 53% спад в продажбите. Според Disney еднократните ефекти за подразделението, причинени от коронакризата, възлизат на 2,6 милиарда долара.
преди 3 години След вчера вече няма отговор Сигнализирай за неуместен коментар