Kraft Heinz обяви, че е продала Planters и друг бизнес с ядки на Hormel за 3,35 млрд. долара, пише CNBC.
Сделката в брой включва повечето продукти на Planters и марката Corn Nuts. Hormel ще получи и глобалните права върху интелектуалната собственост към двата бранда, обект на лицензи към трети страни в други държави. Бизнесът с ядки донесе около 1,1 млрд. долара приходи на Kraft Heinz, предимно в САЩ.
Цената на акциите на Kraft Heinz нарасна с повече от 1% преди началото на търговията и след като компанията надмина прогнозите на Wall Street за приходите и печалбата. Книжата на Hormel останаха без промяна.
Като част от многогодишните усилия на Kraft Heinz за преобръщане на бизнеса, през септември мениджърите заявиха, че подходът им се е променил – от разглеждане на портфолиото на компанията като серия от продукти към това как то може да отговори на различните нужди на на потребителите.
Същевременно Kraft Heinz се разделя с по-непопулярни продукти от портфолиото си – тя продаде част от своя бизнес със сирена на Lactalis за 3,2 млрд. долара.
В изявление главният изпълнителен директор Мигел Патрисио заяви, че продажбата на бизнеса с ядки ще помогне на компанията да се фокусира върху други марки снаксове като Lunchables и P3.
Изпълнителният директор на Hormel Джим Сни коментира, че споразумението разширява възможностите за бъдещи сделки.
„Придобиването на бизнеса Planters добавя още една марка за 1 млрд. долара към нашето портфолио и значително разширява нашето присъствие в тази развиваща се област“, посочва той в изявление.