Heineken ще съкрати 8000 работни места и ще се опита да спести 2 млрд. евро за две години, след като новият главен изпълнителен директор Долф ван ден Бринк променя втората най-голяма компания за бира в света. Всичко това се случва във време на пандемия, която нанесе най-тежкия удар върху индустрията за напитки от десетилетия, пише Financial Times.
Ван ден Бринк, който пое ръководството през април миналата година, обяви, че ще съкрати близо 10% от общо 85 хил. служители на нидерландската компания като част от програма за възстановяване на маржовете и увеличаване на продуктивността.
Новите планове бяха обявени, след като Heineken отчете загуба за 2020 г. Компанията, която стои зад марки като Amstel, Tiger и Moretti, обяви, че има 204 млн. долара нетна загуба за миналата година, след като година по-рано постигна печалба в размер на 2,2 млрд. евро. Това е резултат на затварянето на пъбовете и баровете по време на пандемията, които изпрати приходите със 17% надолу до 23,8 млрд. евро.
По думите на главния изпълнителен директор стратегическият му план цели да доближи Heineken повече до потребителите, да подобри дигиталните операции и да насочи компанията „отвъд“ с безалкохолни или нискоалкохолни бири.
Компанията ще се опита да върне оперативния марж на печалбата от 12,3% през последната година до 17% до 2023 г., докато подобрява “скоростта, пъргавината и външната ориентация“.
Съкращенията включват намаляване на разходите за персонала в главния офис на Heineken с 20%. Очаква се раздялата със служителите да бъде завършена до края на първото тримесечие.
Спестяването на 2 млрд. евро до 2023 г. ще помогне на групата да възстанови маркетинговите си разходи, да инвестира в технологии, да смекчи инфлацията и валутните разходи, обяви фирмата.
Продадените обеми бира на Heineken са се свили с 8,1% на органична база през 2020 г., след като социализирането беше ограничено заради пандемията. Компанията твърди, че новите рестрикции през четвъртото тримесечие са засегнали бизнеса ѝ в Европа, където по-малко от 30% от баровете и ресторантите са работили към края на януари.
Heineken очаква „пазарните условия постепенно да се подобряват през втората половина на 2021 г. и да продължат да се подобряват през 2022 г., със значителни разлики на отделните пазари и канали“.
Компанията предложи годишен дивидент от 0,70 евро на акция за 2020 г., с 58% по-малко спрямо година по-рано.