Приходите от продажби на Estee Lauder записаха първото си повишение откакто коронавирусната пандемия засегна икономиките по света преди близо година, пише CNBC.
Вчера книжата на базираната в Ню Йорк козметична компанията се радваха на най-доброто си дневно борсово представяне от март насам, след като приходите нараснаха с 5 на сто през празничното тримесечие, надминавайки както прогнозата на мениджмънта, така и тази на Wall Street.
Estee Lauder отчете 4,85 млрд. долара приходи от продажби за фискалното си второ тримесечие и 2,61 долара печалба на акция, над очакваните от анализаторите 4,49 млрд. долара приходи и 1,69 долара печалба на акция. Марката беше дала прогноза за приходи от 4,48 млрд. долара.
В интервю, дадено вчера, главният изпълнителен директор Фабрицио Фреда заяви, че продажбите на продукти за грижа за кожата, онлайн продажбите и азиатските пазари са били основните двигатели на бизнеса.
„Потребителите използват повече продукти за грижа за кожата“, коментира той. „По време на пандемията, когато повечето от нас работят от вкъщи, затворени сме вкъщи, имаме време да се поглезим, нуждаем се от повече грижа за кожата... Това работи по целия свят, особено в Азия“.
Бизнесът на Estee Lauder в Азиатско-Тихоокеанския регион компенсира пропуснатите продажби в останалата част на света. Въпреки че продажбите в Северна и Южна Америка се свиха с 14,5% на годишна база, а тези в Европа, Близкия изток и Африка – с 2,4%, бизнесът на компанията на азиатския пазар скочи с 34,6%. Продажбите в региона се възстановиха, след като първоначално преживяха спад в периода януари-март 2020 г. – първото тримесечие, засегнато от коронавирусната пандемия.
Приходите от продажби за второто фискално тримесечие на организацията в Северна и Южна Америка са спаднали до 1,05 млрд. долара от 1,23 млрд. долара година по-рано.
Фреда отдава спада на търсенето на гримове на затворените ресторанти и по-малкото събития, като партитата. Използването на услуги за конферентни разговори като Zoom и Webex на Cisco обаче тласнаха нагоре търсенето на продукти за грижа за кожата, допълва той.
Тази продуктова категория е помогнала за компенсирането на спада в сегмента с гримове на Estee Lauder. Продажбите на продукти за грижа за кожата през тримесечието са скочили с близо 28 на сто, а тези на гримове са се сринали с 25%.
Заради продължаващата несигурност, свързана със здравната криза, Estee Lauder отказва да даде прогноза за фискалната 2021 г.
В петък цената на акциите на компанията скочи с над 7% и приключи борсовия ден на исторически връх от 272,81 долара. От началото на годината стойността на книжата се е повишила с 2,5%, увеличавайки ръста от миналата година, който достигна 29%.