IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Unilever смело се върна към старата си прогноза

Лидерът на компанията поставя нови приоритети пред бизнеса

11:50 | 04.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Luke Sharrett/Bloomberg</em></p>

Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg

Unilever възстанови прогнозата си за няколкогодишния ръст на приходите от продажби, показвайки увереност в способността си да излезе от пандемията в по-добра форма, пише Bloomberg.

Компанията обяви, че се връща към предишната си цел за годишен растеж от 3% до 5%. Печалбата трябва да се увеличава с по-бърз темп, допълни Unilever. Гигантът в сферата на потребителските стоки се отказа от тази прогноза през миналата година.

След като през 2020 г. пандемията доведе до най-голямото отслабване на ръста на приходите от близо две десетилетия, главният изпълнителен директор Алън Джоуп поставя нови приоритети, включително растително базирани храни и висок клас продукти за красота, търсейки по-бърз растеж от категории, които се харесват все повече от младите купувачи. Тези продукти помогнаха за нарастването на приходите от продажби с 3,5% през четвъртото тримесечие и надминаването на консенсусната прогноза на анализаторите.

Резултатите – първите откакто Unilever консолидира своята централа в Лондон и сложи край на отдавнашната си англо-нидерландска структура – показват силното влияние на коронавирусната пандемия върху търсенето на продуктите на компанията за хигиена и почистване, които включват сапуна Lifebuoy и почистващия препарат Domestos.

Цената на акциите спада с 4,7% в Лондон минути преди 12 ч. българско време.

Маржът на Unilever не успя да отговори на очакванията заради разходите, свързани с преструктурирането, пише Бруно Монтейн, анализатор на Sanford C. Bernstein. Освен това Unilever прогнозира около 1 млрд. евро такива разходи за настоящата година и за следващата, преди те да започнат да спадат.

Нови приоритети

Сред новите приоритети, поставени от Джоуп, е онлайн бизнесът на компанията, който се разшири, след като марките сладолед Magnum и Ben & Jerry’s бяха добавени към поръчките на пицарии партньори като Domino’s.

Същевременно Unilever залага на ключови пазари като САЩ, Китай и Индия, които според нея ще бъдат двигатели на растежа в краткосрочен план. Миналия месец нейното звено в Индия, Hindustan Unilever отчете, че печалбата му е скочила с близо една пета. Това беше по-малко от очакваното от анализаторите заради инфлацията.

Цените на суровините вероятно ще се увеличат още през 2021 г., коментира главният финансов директор Греъм Питкетли. По думите му Unilever очаква валутите на развиващите се пазари да бъдат най-зле засегнати от Covid-19 и да отслабнат, което допълнително ще засегне ръста на приходите.

Приходите от бизнеса Prestige, който включва висок клас марки за грижа за кожата като Ren, Dermalogica и Murad, са спаднали с около 2% до 700 млн. евро миналата година, обяви Питкетли, допълвайки, че това е добро представяне в сравнение със спадовете от около 20% на подобните подразделения на конкурентите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още