IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mondelez е решена да запази силната позиция, която си извоюва през 2020 г.

Компанията увеличи дела си на пазара на бисквити и крекери в САЩ и на пазара на шоколад във Великобритания

12:39 | 29.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Daniel Acker/Bloomberg</em></p>

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

Mondelez International обяви, че прави инвестиции, за да запази позициите, които е спечелила спрямо своите конкуренти през последната година, след като потребителите започнаха да купуват повече снаксове, тъй като прекарват повече време у дома по време на пандемията, пише Wall Street Journal.

Базираният в Чикаго производител на Oreo и Triscuits заяви, че през четвъртото тримесечие сравнимите продажби са нараснали с 3,2% на годишна база, отговаряйки на очакванията. Ръстът на приходите от продажби по този показател се е забавил до известна степен спрямо по-рано през пандемията, особено в Северна Америка.

Цената на акциите на компанията се сви с 1% до 56,50 долара в четвъртък следобед. Но Mondelez заяви, че е увеличила пазарния си дял в бизнеси като бисквитите и крекерите в САЩ и шоколада във Великобритания.

„Спечелихме много нови клиенти на нашите брандове“, заяви главният изпълнителен директор Дирк ван де Път. „Продължаваме с това и през тази година“.

По думите му Mondelez увеличава рекламния си бюджет и се фокусира повече върху онлайн магазините. Компанията твърди, че е спечелила и от факта, че е доставяла своите продукти директно в магазините, вместо да разчита на складове или на външни дистрибутори.

Изпълнителният директор коментира, че покачването на цените в някои части на света ще компенсира инфлацията при съставки като какаото. Цените на шоколадите на фирмата във Великобритания растат, но в Съединените щати тя все още не е обявила поскъпване.

Въпреки че пандемията тласна нагоре продажбите на Mondelez в Северна Америка, компанията не се справя толкова добре на развиващите се пазари. Бизнесът ѝ в страни като Бразилия и Индия беше засегнат от стриктните правила и блокадите, свързани с коронавируса.

Сравнимите продажби на компанията на развиващите се пазари са се увеличили с 4,1% през четвъртото тримесечие, в сравнение с 1,7% ръст за първите три месеца на миналата година. Mondelez твърди, че търсенето на по-големите развиващи се пазари, включително в Китай, са се възстановили, докато на по-малките, като Мексико, все още се наблюдават понижения.

Mondelez отчете 5,6% ръст на приходите си за четвъртото тримесечие до 7,3 млрд. долара. Нетната ѝ печалба пък е достигнала 1,16 млрд. долара, а коригираната – 67 цента на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още