Отчетът на McDonald’s Corp за последното тримесечие не успя да отговори на очакванията на анализаторите за приходи и печалба на фона на втория кръг блокади в Европа, които удариха бизнеса на Стария континент.
Въпреки това възстановяването остава силно на основния пазар САЩ.
Международните продажби във вече съществуващи обекти – основен индикатор за представянето – намаляват с 1,3% през четвъртото тримесечие, съобщава Bloomberg. Това е малко по-добре от спада с 1,5%, прогнозират анализаторите от Consensus Metrix. В САЩ, където веригата има около 14 хил. обекта и множество пунктове от типа drive-thru, сравнимите продажби се увеличават с 5,5%, което също е над очакваните 5,2%.
Приходите от 5,31 млрд. долара обаче изостават от прогнозите заради коронавирусната пандемия и блокадите в страни като Франция, Германия и Испания. Ръстовете в държави като Великобритания и Австралия също се оказаха недостатъчни, подчертавайки динамичната природа на пандемията.
Печалбата се свива с 12,4% до 1,38 млрд. долара. Като се изключат някои еднократни ефекти, печалбата на акция е 1,7 долара при средна оценка на анализаторите с 8 цента повече, съобщава Ройтерс.
Изминалата година „ще бъде запомнена като един от най-предизвикателните за McDonald’s, но и най-вдъхновяващи моменти в дългата ни история“, коментира президентът и главен изпълнителен директор Крис Кемпчински.
Близо половин час след началото на борсовата сесия акциите на веригата поскъпват с близо 1,3%.
Компанията посочва, че ограничения като намаления капацитет и работно време продължават да оказват ефект и през 2021 г. в някои страни и континенти, което се отразява на представянето. Ограниченията се отразяват на по-голяма част от ключовите пазари на компанията извън САЩ, най-вече на тези с по-малко локации от типа drive-thru, става ясно от данните.