Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo и производителят на висок клас газирани напитки Fevertree Drinks подсказаха, че индустрията за напитки ще спечели от нарасналото потребление на текила и коктейли в Съединените щати, пише Bloomberg.
Diageo отчете изненадващ ръст на приходите за шестте месеца до края на декември, след като продажбите на нейните марки текила, включващи Casamigos и Don Julio, скочиха с 80%. Приходите от продажби на Fevertree се свиха с 3 на сто, по-малко от очакваното, след като ръстът в САЩ компенсира спада във Великобритания.
„В Съединените щати пандемията доведе до устойчиво насочване към консумация у дома, което отразява нарастващия интерес към направата на големи смесени напитки“, обяви компанията. Тя допълва, че е уверена в представянето през 2021 г. въпреки несигурностите, свързани с коронавирусната пандемия.
Растежът в сегмента с текилата отчасти се дължи на марката на Diageo със 100% агаве, обяви главният финансов директор Кати Майкълс, визирайки съставка, която става все популярна сред запалените по здравословното хранене потребители.
Casamigos, марка текила, съоснована от актьора Джордж Клуни, а след това придобита от Diageo, е увеличила повече от два пъти приходите си за периода, предвид скока в консумацията на коктейли у дома по време на блокадите.
Книжата на Diageo записаха 3% ръст на стойността си, а тези на Fevertree – 4,4%.
Diageo твърди, че очаква подобрение на продажбите и печалбата през шестте месеца до края на юни, след като през същия период на 2020 г. бизнесът ѝ пострада от затварянето на баровете и ресторантите, които са неин основен източник на печалба.
„Правенето на коктейли продължава да се развива далеч отвъд маргаритата“, коментира Майкълс.
Diageo очаква „значително подобрение“ на представянето си по време на Китайската Нова година спрямо година по-рано, въпреки че търсенето може да бъде засегнато в градовете, където има локални епидемии, посочва още Майкълс.