Британската авиокомпания EasyJet отчете спад на приходите от 88% за тримесечието, приключило на 31 декември, и обяви, че очаква да лети само с 10% от нормалния капацитет в периода януари – март, тъй като затягането на ограниченията за пътуване в цяла Европа удължи кризата с COVID-19, съобщи Bloomberg.
За да оцелее с минимални приходи, които спаднаха до 165 млн. паунда (225,3 млн. долара) за последното тримесечие, EasyJet намалява разходите.
Вторият по големина нискотарифен превозвач в Европа е фокусиран върху намаляване на разходите, като остава гъвкав, за да се възползва от отскока, когато дойде време за това. EasyJet съкрати работни места, затвори бази и взе заеми, за да се справи с пандемията. Той също така отложи доставката на самолети Airbus, след като отчете първата си годишна загуба през годината до септември. Компанията е намалила разхода на пари в брой до 40 млн. паунда на седмица.
Нараства несигурността относно перспективите за търсенето на самолетни превози през лятото на 2021 г., след като Обединеното кралство и други европейски държави отново въведоха мерки за блокиране, за да се опитат да спрат нова вълна на Covid-19. Кризата на EasyJet се задълбочи още повече, след като Великобритания забрани всички пътувания, които не са спешни, затвори коридорите за пътуване и въведе изискване за отрицателен тест за коронавирус за влизащите във Великобритания. Кралството също така въведе и 10-дневна хотелска карантина за някои пристигащи пътници.
Превозвачът се ангажира да поддържа някои връзки между ключови градове в Обединеното кралство заедно с малък брой международни пазари, въпреки че в голяма степен прекратява услугите.
Търсенето на самолетни пътувания може да остане с 60% до 80% под нивата преди Covid-19 през първата половина на годината, докато авиокомпаниите изчерпват парите си, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Роб Барнет.
Предвид много неясноти авиокомпанията не се ангажира с финансови прогнози, тъй като броят на пътниците се срина с 87% през трите месеца, приключили през декември.